Dilluns 02 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central presenta un cicle sobre cultura i comunitat
Itinerants per diferents comarques de la Catalunya, les activitats són organitzades per les entitats de la Taula Estratègica de Cultura.
L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central presenta un cicle sobre cultura i comunitat.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
06/06/2025 15:52
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
El CE Manresa topa amb la fusta i la solidesa de l'Olot en un partit sense premi
Tres podis de l'Avinent en el català de cros per a clubs
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa
El cicle de converses Cultura és fer comunitat proposa un itinerari per diferents comarques de la Catalunya Central amb l'objectiu de teixir un circuit entre projectes culturals afins al cooperativisme i a l'economia social. La proposta, impulsada per l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, vol afavorir la cultura arrelada, la dinamització cultural i l'enxarxament entre projectes.

El cicle està impulsat des de la Taula Estratègica de Cultura de l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, una xarxa que pretén afavorir el coneixement, l'intercanvi d'experiències i recursos i la creació d'iniciatives conjuntes entre diferents entitats culturals. Les entitats que hi participen són Casa de la Música de Manresa, Cardant Cultura, Cal Gras, Festival Cantilafont, Festival CLAM, Festival Ex Abrupto, Festival TeMA, Konvent, KULT, La Mare Cultural, Txarango i VESC.

Des d'aquesta xarxa es promou una visió de la cultura amb un fort component relacional, que va més enllà de la simple d'exhibició i situa les persones al centre de l'acció cultural. També es posa en valor el llenguatge que s'utilitza per parlar de la cultura, fugint d'una visió purament productiva. L'objectiu no és només captar públics, sinó generar afició, vincles i complicitats al voltant dels projectes culturals.

Catalunya Central, territori cultural

Aquest cicle vol posar en valor la diversitat de propostes i espais culturals que conviuen a la Catalunya Central, molts dels quals s'han consolidat seguint els valors de la cultura cooperativa. Projectes genuïns, arrelats, que han traçat el seu propi camí sense reproduir models dominants, i que avui són referents per la seva capacitat de connectar amb el territori d'una manera honesta i transformadora. Perquè cada territori demana els seus propis projectes culturals, pensats des de la proximitat i amb mirada pròpia. És d'aquesta manera que la Catalunya Central és un bon exemple d'un territori viu i actiu culturalment, amb una xarxa cultural i associativa que es desplega arreu.

El cicle de converses

El cicle va començar el passat mes d'abril amb dos primers actes coorganitzats amb Can Grau i La Mare Cultural. A la primera conversa es va reflexionar sobre com les residències artístiques poden integrar la perspectiva de gènere i afavorir la conciliació familiar. Podeu llegir la relatoria de la conversa en aquest enllaç. A la segona, es va parlar sobre els reptes i oportunitats de fer créixer projectes culturals en entorns rurals, amb la participació de Cal Gras i La Casa del Teatre Nu.

En els propers mesos, el cicle farà parada en diferents festivals i espais culturals com el festival Ex Abrupto a Moià, el festival Cantilafont a Olost, el Konvent a Cal Rosal i el festival TeMA a Santa Maria d'Oló, abordant temes com l'accessibilitat, la relació entre territori i creació artística, i la cultura arrelada com a eina de transformació social.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ATENEU COOPERATIU   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic

CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
La façana de darrere de La Buresa
El Ple aprova per unanimitat l'adhesió de l'Ajuntament de Súria al Pacte Territorial per a la Indústria
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
El CE Manresa topa amb la fusta i la solidesa de l'Olot en un partit sense premi
Tres podis de l'Avinent en el català de cros per a clubs
Representants de salut mental participaran en la inauguració del nou Postgrau en Art i Cultura
Sant Fruitós de Bages actualitza les ordenances fiscals per al 2027
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]