Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Es presenta el model i la tecnologia del SiSS Manresa d'atenció integrada en salut i social
Una jornada adreçada a professionals i institucions, permet Manresa consolidar el seu model integrat d'atenció en salut i serveis socials i presentar la tecnologia que facilita aquesta integració.
Es presenta el model i la tecnologia del SiSS Manresa d'atenció integrada en salut i social.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
10/06/2025 16:40
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La Sala d'Actes de l'Hospital de Sant Joan de Déu i el Pis de Simulació de la Fundació Althaia han acollit la jornada "De projecte a model", una trobada que ha reunit professionals, institucions i empreses tecnològiques per presentar el model SiSS Manresa d'atenció integrada en salut i serveis socials, ja plenament consolidat. Durant la jornada s'ha deixat clar que el SiSS Manresa ha passat de ser una prova pilot per esdevenir un model estable, replicable i referent, fruit del treball compartit entre entitats com Althaia, l'ICS Catalunya Central, Sant Andreu Salut, l'Ajuntament de Manresa, i els departaments de Salut i Drets Socials i Inclusió. La delegada del govern, Elia Tortolero, ha manifestat la voluntat del govern de continuar donant suport amb recursos, estabilitat i visió de futur a aquest model i el gerent de la RSCC, Toni Sánchez, ha insistit que en la jornada d'avui "no només fem balanç, confirmem que aquest camí és el correcte: un model que escolta, que connecta i que transforma. Una bona pràctica local que pot esdevenir referent estratègic per al conjunt del país". L'alcalde de Manresa, Marc Aloy, ha posat l'accent que "el SiSS Manresa és, avui, una nova manera de cuidar: més humana, coordinada i centrada en la persona".

El SiSS Manresa s'ha desenvolupat des de la realitat local, amb una governança compartida, lideratges distribuïts i una col·laboració institucional efectiva. "Un territori que escolta" s'ha convertit en lema i motor d'un sistema que atén millor perquè escoltem plegats. Parteix del model de Manresa d'atenció a les transicions, iniciat fa 30 anys i basat en un servei d'atenció domiciliària (SAD) amb alta capacitat de resposta en situacions sobrevingudes que han requerit d'hospitalització.

Tecnologia al servei de les persones

Durant la sessió s'ha remarcat la importància de la tecnologia com a eina clau per garantir la sostenibilitat i eficàcia del model. El projecte es basa en un sistema informàtic compartit (Alexia) que engloba tant la informació social i com la sanitària de la persona usuària, fet que evita duplicitats i millora la comunicació entre els professionals d'atenció primària (Salut) i els del SAD (Social) i també entre la persona usuària i aquests professionals. A més a més, la tecnologia permet parametritzar riscos, com ara temes alimentaris, la possibilitat d'ingressar o caigudes, entre altres. Durant la jornada s'han presentat solucions com la plataforma Alexia6 i el portal del cuidador, que faciliten la coordinació entre professionals i milloren l'experiència dels usuaris. L'objectiu és oferir un pla d'atenció únic, fomentant el model de gestió de cas, que implica que cada persona usuària disposarà d'uns interlocutors concrets, que es coordinaran entre ells per oferir-li una única resposta, tant si és de l'àmbit de la salut com del social.

Una jornada participativa i inspiradora

Amb més de 10 ponents i professionals que han compartit casos reals, reptes i aprenentatges, la jornada ha posat de manifest el valor de teixir complicitats entre àmbits i disciplines. També s'hi ha integrat un showroom tecnològic amb la participació d'empreses del sector, en col·laboració amb el Hub d'Innovació en Salut i Social MAP+.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SISS MANRESA 
També et pot interessar:

Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]