Divendres 03 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Consells abans d’invertir en un fons d’inversió
Els plans de pensions i els comptes d’estalvi es mantenen ferms com les opcions més escollides pels espanyols per a gestionar els seus diners.
Consells abans d’invertir en un fons d’inversió.

ECONOMIA / TOT Sant Cugat / AMIC  
21/06/2025 09:34
El Vòlei Platja omple la plaça Major d'ambient
Manresa acollirà aquest dissabte la 13a edició de la Festa Intercultural
El PSC de Cardona reclama solucions pel recàrrec de les escombraries
Nova edició de "L'Hora del Pati" al Museu del Barroc de Catalunya
Els plans de pensions i els comptes d’estalvi es mantenen ferms com les opcions més escollides pels espanyols per a gestionar els seus diners. Però  els fons d’inversió,  tot i que encara no arriben al nivell de les dues preferències principals, han guanyat terreny i ja són una alternativa a considerar. La principal virtut d’aquesta eina és la diversificació, que redueix el risc, ja que no es depèn d’un únic actiu. A més, ofereix gestió professional, ideal per a aquells que no disposen del temps o els coneixements per seguir els mercats.

Abans d’invertir en fons, la primera recomanació és definir el perfil de risc de l’inversor. En segon lloc, és imprescindible conèixer la política d’inversió del fons. Quins tipus d’actius inclou? A quins mercats geogràfics inverteix? Quin és el seu horitzó temporal recomanat?  Un altre aspecte clau són les comissions. Els fons d’inversió comporten diferents tipus de despeses: de gestió, de dipòsit, de subscripció o de reemborsament. 

Finalment, la liquiditat és un factor a considerar. Encara que els fons d’inversió solen ser líquids, és important saber el temps que es pot trigar a reemborsar la inversió i si hi ha alguna penalització per fer-ho abans de temps. Assegura’t que els terminis de recuperació del capital s’ajustin a les teves possibles necessitats futures.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FONS D'INVERSIÓ 
També et pot interessar:

El jazz protagonitza la cloenda del 9è Festival Art en Cicle
El sortidor de la plaça de les Oques
El Vòlei Platja omple la plaça Major d'ambient
Cererols acull l'acte central de l'Any Magí Fàbrega
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
El CFP busca empreses per acollir alumnes en pràctiques
Manresa se solidaritza amb les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela
Manresa acollirà aquest dissabte la 13a edició de la Festa Intercultural


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]