Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa celebrara la Festa de l'Orgull LGTBI+ amb música i espectacle al pati del Casino i a El Sielu
La festa, que se celebrarà el dissabte 5 de juliol, tancarà la commemoració del 28 de juny, Dia de l’Orgull LGTBI+. A banda d’aquest acte final, l’Ajuntament també ha organitzat tot d’activitats i tallers que es duran a terme la segona meitat del mes de juny.
Manresa celebrara la primera Festa de l'Orgull LGTBI+ amb música i espectacle al pati del Casino i a El Sielu. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
18/06/2025 14:29
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Amb el lema “Manresa és orgullosa”, l’Ajuntament de Manresa ha organitzat per dissabte 5 de juliol la primera Festa de l’Orgull LGTBI+, una cita amb música a l’aire lliure al Pati del Casino i, posteriorment, ja entrada la nit, a El Sielu. La festa comptarà amb actuacions de les DJ DianaBzn i Tarada, i el concert de Fades, grup d’estètica queer que oferirà un producte musical en català fresc i actual. Les activitats de commemoració del Dia de L’Orgull LGTBI+ començaran, però, el dia 20 de juny amb un taller de maquillatge drag. El divendres 27 de juny, l’Ajuntament penjarà la bandera irisada al balcó de la casa consistorial.

El dissabte 5 juliol a partir de les 19 h, el pati del Casino acollirà la festa del col·lectiu LGTBI+, una proposta artística de la sala El Sielu, que comptarà amb la presència de les presentadores KarlaShow i KristalKarma, l’actuació de les DJ DianaBzn i Tarada i, a partir de les 22.30 h, del grup Fades, el trio de música mallorquí format per Vicenç Calafell, Ferran Pi i Àngel Exojo que, a través del pop queer, reivindica el català i la lluita pels drets LGBTI+. 

A partir de la 1 de la nit, la festa es traslladarà a El Sielu amb l’AfterPrideParty, que s’allargarà fins a les 6 del matí.

La primera Festa de l’Orgull LGTBI+ organitzada per l’Ajuntament de Manresa, així com les activitats relacionades, les han presentades aquest matí l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, la regidora de Feminismes i LGTBI, Isabel Sánchez Pulido, i l’organitzador de la festa LGTBI a El Sielu, Sergi Mora Calvo, en roda de premsa al consistori, una presentació que també ha comptat amb la regidora de Cultura i Llengua, Tània Martínez Infante, per la vinculació de la regidoria en l'organització de la festa.

Punt Lila al pati del Casino

A més a més de música i espectacle, el pati del Casino disposarà des de les 20 fins a la 1 h d’un Punt Lila, un punt d’informació i atenció coordinat per la regidoria de Feminismes i LGTBI que té per objectiu fer visible i sensibilitzar sobre violències masclistes envers les dones, les dissidències sexuals i de gènere LGTBIQ+, així com atendre consultes en aquest sentit. Al Punt Lila també es podrà trobar informació sobre sexualitat i sobre els serveis i recursos especialitzats que s’ofereixen al territori, a més a més, d’acompanyament i acollida davant violències i agressions viscudes en el passat o en l’espai de festa. 

Taller, exposicions i espectacles

La commemoració del Dia de l’Orgull LGTBI+ comptarà amb activitats prèvies a la festa final. Així, fins al 27 de juny estarà oberta l’exposició ‘INFINITES’, una mostra per conèixer les diferents entitats de gènere i orientacions sexuals i entendre la diversitat com un valor positiu i enriquidor. L’exposició es podrà veure al local de la Coordinadora de Jubilats i Pensionistes de Manresa (carrer Cintaires, 32, 2n pis).

Pel divendres dia 20, l’Ajuntament ha organitzat el ‘Taller de maquillatge drag’, a càrrec de Bibi Jahfar, una activitat gratuïta amb inscripció a través de manresajove.cat que es farà a l’Oficina Jove del Bages - Espai Jove Joan Amades. Al mateix lloc, el dia 27 de juny a la tarda, es farà el segon taller, ‘Pintem samarretes amb Orgull’, emmarcat en l’Espai Iris. L’activitat també és gratuïta amb inscripció a través del WhatsApp 676 664 142. L’endemà, el 28 de juny a les 17.30 h, Kali Teatre oferirà al claustre del Museu de Manresa l’espectacle de titelles Lila Revbelada, una obra per fomentar la igualtat i desmuntar els mites romàntics que porten a les relacions tòxiques, també presents entre amics i amigues de la infància.

El programa es tancarà amb una sessió formativa enfocada al professorat de secundària titulada ‘Eines per l’abordatge de la diversitat afectiva, sexual i de gènere i prevenció de l’LGTBI-fòbia’. L’activitat, també gratuïta, es durà a terme el dimarts 1 de juliol de 9 a 14 h a la biblioteca de l’Institut Pius Font i Quer. Per assistir-hi, cal inscriure’s aquí.

Bandera irisada al consistori

L’Ajuntament de Manresa penjarà la bandera irisada al balcó de l’edifici consistorial el divendres 27 de juny a les 9 h, en compliment de l'acord del Ple municipal del 16 de juny de 2009, que va acordar desplegar la bandera multicolor a la façana de l'Ajuntament el dia 28 de juny, per commemorar el Dia de l'Orgull LGTBI.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LGTBI+   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
MANRESA
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu

ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
MANRESA
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]