Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa fa recomanacions per garantir unes revetlles segures
Aquestes recomanacions tenen l’objectiu de minimitzar els riscos que comporta l'ús del material pirotècnic, tant per a les persones com per al medi natural. L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, ha promulgat un Ban per regular l’encesa de les fogueres en el municipi i les condicions d’ús dels productes pirotècnics.
L'Ajuntament de Manresa fa recomanacions per garantir unes revetlles segures. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
22/06/2025 10:39
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
Amb motiu de la proximitat de les revetlles de Sant Joan, Sant Pere i Sant Jaume, els pròxims dies 24 i 29 de juny, i 25 de juliol, respectivament, l&rs quo;Ajuntament de Manresa, a través d’un ban de l’alcalde de la ciutat, Marc Aloy Guàrdia, estableix una sèrie de condicions, recomanacions i consells per minimitzar es riscos de l’encesa de les fogueres i l’ús dels productes pirotècnics.

Les fogueres que es facin durant la revetlla, amb prèvia autorització, s’hauran de situar en una superfície empedrada o asfaltada, amb una capa protectora a sota de sorra de 20 cm en un carrer de terra. No s’autoritzaran fogueres en terrenys situats a menys de 500 metres de zones arbrades o a menys de 15 metres de les façanes, vehicles aparcats,  de pals i línies de conducció aèria de serveis o subministraments i qualsevol mena de mobiliari urbà.

Pel que fa a la utilització de petards,  els productes es divideixen en tres categories: artificis de pirotècnia de risc baix (s’estableix que l’edat mínima per adquirir-los i usar-los és de 12 anys), de risc mitjà (s’estableix que l’edat mínima és de 16 anys) i de risc alt (s’estableix que l’edat mínima per utilitzar-los és de 18 anys). L’Ajuntament adverteix que les persones que manipulin productes pirotècnics hauran de prendre les mesures adients per tal d’evitar danys, tant a les persones com als béns municipals i privats i dona consells als veïns.

Es pot consultar el text íntegre del ban amb aquestes recomanacions en aquest Enllaç.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: REVETLLA DE SANT JOAN 2025   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
FUTBOL
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
WATERPOLO
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa

LA FOTO DEL DIA
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
ACTUALITAT
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
MANRESA
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]