Dissabte 01 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'app catalana que conversa amb tu per a adaptar el cinema a tu estat d'ànim
Eulix és una aplicació mòbil amb un model d'intel·ligència artificial propi, pensada perquè l'usuari trobi el millor contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes.
L'app catalana que conversa amb tu per a adaptar el cinema a tu estat d'ànim.

ECONOMIA / Ana M. González / AMIC   
19/07/2025 07:10
La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
Sant Fruitós de Bages adquireix la totalitat de la finca de Can Figueras
Sant Joan aprova inicialment un pressupost de 13 milions d’euros
"A mi m'agrada molt el cinema, i va haver-hi un moment que tenia tres o quatre plataformes de streaming. Em resultava molt difícil i estressant triar una pel·lícula o sèrie. Sovint em costava trobar contingut realment pensat per a mi, i acabava consumint allò que anomenem contingut de consum ràpid: ho mires i ho oblides en dos minuts. No m'agradava gens la sensació de perdre l'accés que sé que m'assaboreix i que em fa bé", explica Víctor Guijarro a VIA Empresa.

En aquell moment, Guijarro, expert en intel·ligència artificial, va tenir clar que volia crear una cosa útil per a persones en situacions similars. D'aquesta experiència personal va nèixer Eulix, una aplicació mòbil amb un model d'intel·ligència artificial propi, pensada perquè l'usuari trobi el millor contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes. Eulix, una aplicació mòbil amb un model d'intel·ligència artificial propi, pensada perquè l'usuari trobi el més ben contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes.

"Li pots dir a l'app si avui et sents feliç, trist, estressat o relaxat. Ho pots fer seleccionant una emoticona o parlant directament con Euli, l'assistent virtual que recomana contingut segons l'estat d'ànim mitjançant una conversa. El primer assistent emocional per a streaming que existeix en el món", apunta el CEO i fundador de Eulix.

Una intel·ligència artificial pròpia, entrenada amb models psicològics

Amb aquest propòsit, l'expert en intel·ligència artificial i emprenedor va fundar la startup a Barcelona el gener de 2025, amb el suport de Barcelona Activa. Guijarro explica que darrere d'aquesta experiència hi ha una intel·ligència artificial pròpia, entrenada amb models psicològics com l'anagrama, i desenvolupada amb l'ajuda de professionals de la salut mental, perquè la personalitat de l'usuari sigui una peça clavo en l'experiència. “Creuant la teva personalitat amb l'estat d'ànim i amb els gustos, que anem descobrint a partir de la interacció amb l'aplicació, et proposem contingut que s'adapta a cada moment teu”, afegeix.

L'aplicació és gratuïta i actualment està disponible a Espanya, a l'Índia, Mèxic, Colòmbia, l'Argentina, Xile i el Regne Unit Guijarro confessa que l'aplicació és gratuïta i que actualment està disponible a Espanya, a l'Índia, Mèxic, Colòmbia, l'Argentina, Xile i el Regne Unit. “És un model totalment B2C, business to consumer (d'empresa a consumidor) amb 600 usuaris, dels quals un 90% es troben l'Espanya i un 10% a Llatinoamèrica”, destaca.

L'empresa emergent, que de moment ha decidit no revelar les seves xifres de facturació, va aixecar una primera ronda de finançament de 20.000 euros per a llançar el projecte al mercat. Ara, cerca una nova ronda d'inversió de 350.000 euros per a poder invertir en màrqueting i incorporar nou talent a l'equip, amb l'objectiu de començar a créixer de manera significativa.

Objectiu 2027: aconseguir una facturació de 2 milions d'euros

“A curt termini, l'objectiu principal és convertir-nos en el principal cercador i rastrejador de pel·lícules, perquè la gent pugui descobrir el contingut que realment s'adapta a ells”, apunta el fundador. A més, ho equipo de Eulix ja ha començat a explorar el model B2B, business to business (d'empresa a empresa) perquè empreses que disposen de plataformes com Movistar, con catàlegs de pel·lícules, sèries, esports i més, puguin integrar la seva tecnologia. “El nostre enfocament emocional permet una hiperpersonalizació de l'experiència”. De cara a 2027, l'empresa es marca com a objectiu aconseguir una facturació de dos milions d'euros. Pel que fa a l'equip, volen créixer incorporant un CMO (Director de Màrqueting) i nous desenvolupadors per a continuar escalant el projecte.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: APP CATALANA 
També et pot interessar:

Visites teatralitzades al Castell de Balsareny
La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Els monuments catalans entren als centres educatius de secundària
Descens del 40% dels robatoris amb violència o intimidació i del 30% de les ocupacions a immobles
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
El pretzel, orígen d'aquesta peça de brioixeria
Iogurt vs Quefir: diferències i similituts
La Policia Local i la Brigada actuen per facilitar l'accés al Cementiri


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]