Els Festivals van néixer el 2016 de la mà de l’Associació Àgora Alta Segarra, entitat que en va impulsar les quatre primeres edicions fins a la seva dissolució el 2019. Després de dos anys d’aturada a causa de la pandèmia, el Casino de Calaf va recuperar i revitalitzar el projecte l’any 2022, mantenint viva la seva essència i ampliant-ne l’impacte territorial. Els objectius del festival són clars i constants: Cohesionar els municipis i pobles de l’Alta Segarra. Oferir concerts d’alt nivell, difícilment accessibles per municipis petits. Recuperar espais històrics i arquitectònics com a escenaris de cultura viva. Maridar música amb tastos gastronòmics de productes locals.
Impulsar les més de 40 cases rurals del territori, fomentant el turisme sostenible i de qualitat. Itinerari d’enguany: quatre escenaris emblemàtics, quatre nits inoblidables Divendres 18 de juliol – Església de Sant Andreu d’Aguilar de Segarra Amb les actuacions de Los Manolos i The Buckets Brothers. Divendres 25 de juliol – Església de Santa Maria de Dusfort, Calonge de Segarra Concerts de Daniel Anglès i Sofia Ribeiro. Divendres 1 d’agost – Plaça i Font de Ramón Godó, Copons Amb Ginestà i Mak’ntes. Divendres 8 d’agost – Església de Sant Andreu de Pujalt Tancaran el cicle Paula Valls i d’Udolç. Entrades i abonaments L’edició 2025 posa a la venda només 50 abonaments limitats per a tot el festival. Les entrades són numerades i ja es poden adquirir a través de la plataforma Entràpolis. Els preus són els següents:
Abonament 4 concerts sense tast: Socis 50€ | No socis 60€ Abonament 4 concerts amb tast: Socis 90€ | No socis 100€ Entrada individual: Socis 17€ | No socis 20€ Tast gastronòmic: 15€ Amb el suport dels ajuntaments de Pujalt, Copons, Aguilar de Segarra i Calonge de Segarra, i la coŀlaboració de Pagès Entrena, els FAS 2025 tornen a posar en valor la cultura com a eina de transformació, cohesió i projecció del territori.