Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Endesa invertirà en la transformació del carrer Guimerà amb una renovació de la xarxa elèctrica
Una inversió de 200.000 euros per part de la companyia reforçarà el servei a aquesta zona i deixarà la infraestructura més preparada per al futur.
Les obres s'estan coordinant amb les actuacions que s'estan portant a terme per part de l'Ajuntament per convertir el Guimerà en una illa de vianants.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
02/08/2025 17:27
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La transformació urbana del carrer Guimerà de Manresa i del seu entorn avança acompanyada d'una xarxa elèctrica més moderna i eficient. Endesa està duent a terme una actuació estratègica al centre de la ciutat que s'alinea amb les obres municipals per convertir el carrer comercial d'Àngel Guimerà en una illa de vianants. L'objectiu de la companyia és garantir un subministrament elèctric més robust i preparat per al futur.

El projecte d'Endesa, amb una inversió de prop de 200.000 euros, consisteix en la substitució del cablejat de mitjana tensió existent per un de nova tecnologia i d'alumini, més resistent i segur que l'anterior i amb més secció, de manera que s'ha augmentat la capacitat de transport de la línia, cosa que permet preparar-la per ampliar el seu servei. Així, la nova línia de 25 kV, que també farà un traçat diferent de l'anterior, permetrà absorbir –si és el cas– un increment de la demanda i de consum.

Execució en dues fases coordinades amb les obres municipals
Les actuacions s'han planificat en dues fases per adaptar-se al calendari de les obres d'urbanització municipals, de manera que la coordinació entre l'Ajuntament de Manresa i Endesa permet optimitzar recursos, evitar afectacions duplicades i garantir la compatibilitat. La primera fase, que actualment està en execució, inclou una rasa de 335 metres als carrers de Circumval·lació, de l'Era del Firmat, de Bonsuccés i d'Àngel Guimerà. En aquest sentit, la part del carrer d'Àngel Guimerà ja s'ha completat i els treballs continuen ara a la zona del carrer l'Era del Firmat i de Circumval·lació.



A més, també es reformarà un centre de transformació del carrer de Bonsuccés, on s'instal·larà un nou sistema que suposa una millora substancial en la seguretat de la instal·lació, ja que es substitueixen les cabines aèries per unes encapsulades amb un gas de característiques especialment aïllants. Aquestes cabines,  completament estanques, tenen una major capacitat d'extinció en cas que es produís algun incident i són més segures per als tècnics que han d'entrar al centre de transformació a fer treballs de manteniment i millora o a realitzar alguna maniobra.

De cara a l'any vinent, i ja en la segona fase de les obres, es preveuen treballs d'estesa de cablejat al carrer de Sant Joan Baptista de la Salle, la qual cosa permetrà unir amb una nova línia dos centres de transformació de la zona, un del carrer de Bonsuccés amb un del carrer d'Àngel Guimerà. Aquest projecte representa una millora significativa de la xarxa elèctrica del centre de Manresa, amb un impacte directe en quatre centres de transformació que tenen una potència total de 5.158,6 kVA i beneficia 660 clients de la zona, tant domèstics com comerços i serveis.  

Amb els seus plans d'inversions, Endesa treballa amb un triple objectiu: absorbir puntes de demanda concretes, el consum de nous clients que ho demanin i reforçar l'increment de demanda que pugui produir-se en el futur com a conseqüència de l'electrificació de l'economia, o el que és el mateix, l'augment de l'ús de l'electricitat produïda a partir d'energies renovables amb la finalitat de reduir l'ús de tecnologies que emeten CO2, la solució més eficient i rendible per aconseguir la neutralitat de carboni que vol aconseguir la Unió Europea.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENDESA   CARRER GUIMERÀ  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Endesa renova el seu suport a l'equip Dynamics de l'UPC
ACTUALITAT
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç
LA FOTO DEL DIA
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme

MANRESA
Modificacions de trànsit per als vehicles autoritzats a causa de les obres al carrer Guimerà
LA FOTO DEL DIA
Fotografia nocturna del carrer Guimerà
LA FOTO DEL DIA
Aspecte de la Plaça Neus i Català amb el nou asfalt
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]