Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa obre la nova Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya
Un guardó de 3.000 euros per impulsar estudis sobre l’art i la cultura de l’edat moderna al país.
Manresa obre la nova Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/08/2025 16:40
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
Manresa impulsa una nova aposta per la recerca històrica i artística amb la convocatòria de la Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya 2025, que substitueix l’antic Premi Pare Ignasi Puig i Simon. El guardó, dotat amb 3.000 euros, vol premiar projectes d’investigació o divulgació sobre la història de l’art i la cultura a Catalunya entre el 1522 i les guerres napoleòniques, amb una mirada que pot ser humana, social, artística, literària, musical, filosòfica o patrimonial. El termini de presentació finalitza el 17 d’octubre de 2025 i el lliurament del premi serà el 21 de novembre al Teatre Conservatori, dins els Premis Lacetània de les Arts i la Cultura, organitzats per Òmnium Cultural Bages – Moianès.

De la ruta ignasiana a l’art barroc

La nova beca dona continuïtat al Premi Pare Ignasi Puig i Simon, creat el 2014 per promoure l’estudi del llegat ignasià i vinculat al programa Manresa 2022 Transforma. Ara, el Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya pren el relleu i obre el focus a la recerca artística i històrica del país a l’edat moderna, amb una atenció especial a les propostes relacionades amb la ruta ignasiana o el patrimoni dels segles XVI-XVIII.

El premi té un a dotació de 3.000 euros bruts, que es pagaran en tres fases: 25% en el moment del lliurament, 25% amb la validació del guió, i 50% amb la validació de l’obra final. “Amb aquesta beca reforcem el compromís de Manresa amb la recerca, la cultura i el patrimoni. És una oportunitat per descobrir noves mirades sobre l’edat moderna i donar-les a conèixer arreu del país”, ha destacat Tània Infante Martínez, regidora de Cultura i Llengua de l’Ajuntament de Manresa.

A més, l’Ajuntament de Manresa es farà càrrec del disseny i la publicació digital amb ISBN de l’obra guanyadora dins la Col·lecció Pare Ignasi Puig i Simon, així com de la seva difusió. Si l’obra s’edita en paper, l’autor rebrà 15 exemplars. La convocatòria és oberta a qualsevol persona física o jurídica que presenti un projecte ajustat a les bases. Els criteris de valoració sumen un màxim de 12 punts i inclouen l’adequació a l’objecte del premi, la metodologia i rigor tècnic, la innovació i rellevància, la qualitat tècnica, el perfil del candidat i les referències a Manresa o al Camí Ignasià.

El jurat estarà presidit per la regidora de Cultura de l’ajuntament de Manresa i integrat per representants del Museu del Barroc de Catalunya, l’Arxiu Comarcal del Bages, la Fundació Turisme i Fires Manresa, el món universitari, la Xarxa de Museus d’Art, la Generalitat de Catalunya (programa Territori Barroc), el Centre d’Estudis del Bages i la Fundació Cova de Sant Ignasi.

La convocatòria d’aqu esta beca compta amb el suport del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Generalitat de Catalunya. Les propostes es poden presentar fins al 17 d’octubre de 2025, a través de l’Oficina Electrònica de l’Ajuntament de Manresa (www.manresa.cat) o per correu electrònic a info@museudelbarroc.cat, amb confirmació de recepció.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU DEL BARROC   MANRESA  
També et pot interessar:
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur
MANRESA
'MicroObert' al Mercat Puigmercadal

BÀSQUET
El BAXI Manresa visita Andorra buscant pujar un nou esgraó
MANRESA
Manresa aposta per la justícia global i el consum conscient aquest maig
FUTBOL
Xavi Santaella dirigirà el primer equip del Covisa Manresa
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]