Divendres 28 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
Al setembre visitaran es comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Baix Llobregat, Bages, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC).

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
01/09/2025 13:25
Manresa presenta la flota del Baik i obre la presubscripció del nou servei públic
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu
Al setembre, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que gestiona l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona, visitaran 80 poblacions de la demarcació que no compten amb un servei municipal en aquesta matèria. Els municipis pertanyen a 12 comarques: l’Alt Penedès, Anoia, Baix Llobregat, Bages, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

L’objectiu d’aquest servei, completament gratuït, és garantir els dret de les persones a rebre atenció en matèria de consum, des de la proximitat i sense haver de desplaçar-se. L’equip tècnic de les UMIC atén, de forma presencial i gratuïta, les reclamacions i els dubtes del veïnat, però també resol de forma immediata les consultes que es trameten telemàticament, mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits.

Els vehicles compten també amb material informatiu i consells sobre consum. Entre els temes més consultats hi ha aquells relacionats amb l’estalvi a les factures d'aigua, gas i electricitat, així com les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil. El servei forma part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMIC   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals
MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals

ACTUALITAT
Drets i deures de bars i restaurants en les reserves i l'atenció
ACTUALITAT
Més d'una trentena de municipis rebran Punts Lila aquest agost
ACTUALITAT
El programa Escolta Jove ha atès més de 187.000 persones en tres anys
Aquest Nadal, tasta el Bages
Entra en funcionament una nova línia directa d’autobús que connecta Sant Fruitós, Manresa i Sant Joan
Manresa presenta la flota del Baik i obre la presubscripció del nou servei públic
The River Troupe Gospel Sallent celebrà 15 anys de trajectòria amb un gran concert al Kursaal
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
Calaf retrà homenatge al mestre republicà Emili Sangenís i Osó
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]