Dilluns 03 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 14a Trobada de Dones del Bages aplega més de 100 participants
Més de 100 dones de diversos municipis de la comarca s’han aplegat a Castellgalí per participar a la 14a Trobada de Dones del Bages, organitzada pel Consell Comarcal del Bages.
La 14a Trobada de Dones del Bages aplega més de 100 participants.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
29/09/2025 20:28
L’entorn del Monument a la Mineria s’omple en un emocionat homenatge a Pau Simon Garcia
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
La trobada ha comptat també amb la participació de la Consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, juntament amb la consellera comarcal d’Educació, Dones i Polítiques d’Igualtat del Consell Comarcal del Bages, Àdria Mazcuñan i Claret, i l’alcalde de Castellgal, Cristófol Gimeno Iglesias. La consellera comarcal d’Educació, Dones i Polítiques d’Igualtat, Àdria Mazcuñan, ha destacat que la jornada “és un espai d’enfortiment col·lectiu i de reivindicació, però també de celebració”. També ha remarcat que “permet visibilitzar el paper actiu i transformador de les dones del Bages i reforçar la xarxa de complicitats que ens fa avançar com a comarca, amb més de cent participants enguany”. Mazcuñan ha afegit que el Consell Comarcal aposta per “polítiques feministes que posin al centre les cures, la igualtat i la participació, perquè només així construirem una societat més justa i cohesionada”.

En la seva intervenció, la Consellera d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, Eva Menor, ha posat en valor la trobada, que ha qualificat d’“imprescindible pel feminisme, perquè un dels pilars fonamentals és treballar en xarxa”. En aquest sentit, ha reivindicat el paper clau de trobades com la del Bages, “perquè et permeten sortir de les fronteres del municipi i reforçar les complicitats a escala comarcal”. La consellera també ha subratllat que “les dones no som un col·lectiu, som la meitat de la població, som la meitat del talent disponible de la societat. I si la societat no mobilitza aquest talent, no només perden les dones, perdem el conjunt del país”. Al llarg de la jornada s’han desenvolupat tallers i activitats que han combinat la creativitat, la reflexió i l’anàlisi de reptes actuals, com les violències en entorns digitals.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona

BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
El 6è Torneig d’Escacs Actius Joaquim Català registra un increment de participació i un alt nivell
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
El Voilà aterra a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música en directe
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
Sense gols entre el CE Manresa i el Reus FC Reddis en el segon test de pretemporada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]