Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més d’un centenar de professionals es reuneix a Manresa en la Trobada d’Arquitectes
La Fàbrica Nova i L’Anònima han estat els escenaris de la trobada anual d’arquitectes de la Catalunya Central, una jornada destinada a posar en valor el paper de l’arquitectura en la transformació urbana, el desenvolupament econòmic i la cohesió territorial.
Més d’un centenar de professionals es reuneix a Manresa en la Trobada d’Arquitectes-

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/10/2025 21:53
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
El passat divendres 17 d’octubre, va tenir lloc la trobada anual de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC). La jornada es va iniciar amb una visita tècnica a la Fàbrica Nova, a càrrec de l’arquitecte Manuel Julià Verdaguer, de JAAS Arquitectes, responsable del projecte de rehabilitació de l’edifici, juntament amb el seu equip. Posteriorment, es va realitzar una segona visita a L’Anònima, guiada per l’arquitecta Meritxell Inaraja Genís, directora del projecte de rehabilitació d’aquest espai patrimonial, amb l’objectiu de conèixer dues actuacions representatives de la renovació urbana i arquitectònica de la ciutat de Manresa. Finalitzades les visites, van tenir lloc els parlaments institucionals, amb les intervencions de la presidenta de la Demarcació de les Comarques Centrals del COAC, Claudina Relat Goberna, la directora dels Serveis Territorials d’Administració Local a la Catalunya Central, Patricia Alonso Díaz, l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i el degà del COAC, Guim Costa Calsamiglia, que va tancar l’acte institucional.

En la seva intervenció, Claudina Relat va repassar les grans fites assolides durant els darrers quatre anys de mandat, entre les quals va destacar el treball pel desplegament territorial i el consens dins la Demarcació, l’aposta per la intel·ligència artificial aplicada a la professió, la col·laboració amb les IITS per a l’agilització de tràmits i la consolidació de les dues seus, Vic i Manresa. En aquest sentit, va remarcar que a Vic s’ha impulsat un pla patrimonial, s’ha renovat internament l’espai i s’han millorat els sistemes de domòtica i climatització, a més d’haver donat una forta empenta per ampliar els horaris d’obertura de les exposicions. Pel que fa a Manresa, va destacar les obres que s’iniciaran al gener de 2026 han permès allargar el conveni municipal trenta anys més, reforçant així la presència institucional i el servei al col·lectiu. Durant l’acte es va fer un reconeixement als arquitectes que enguany celebren 25 anys de col·legiació i es va donar la benvinguda als nous col·legiats i col·legiades que s’incorporen al col·lectiu. La Trobada d’Arquitectes de les Comarques Centrals és un dels esdeveniments anuals, més festius de la Demarcació que contribueix a enfortir la cohesió del col·lectiu. Aquest esdeveniment s’integra dins el conjunt d’activitats que la Demarcació organitza al llarg de l’any, entre les quals destaquen exposicions, jornades tècniques i de formació i altres iniciatives orientades a fomentar la participació, la innovació i la reflexió sobre el futur de l’arquitectura al territori. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COAC   CASA LLUVIÀ  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Manresa acull una xerrada sobre el futur del ferrocarril
ACTUALITAT
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
ACTUALITAT
L'arquitectura explora el potencial de la intel·ligència artificial

ACTUALITAT
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
CATALUNYA CENTRAL
La Demarcació de les Comarques Centrals del COAC visita Grup Boix
ACTUALITAT
Jornada de reflexió sobre el futur del ferrocarril
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]