‘Kintsugi’ és el nou projecte del Cor de Teies que s’estrenarà a la sala gran del teatre Kursaal de Manresa dissabte a les 20h. Format per una trentena de dones de Santpedor i altres municipis del Bages, el cor oferirà un espectacle molt especial que posa veu a poemes d’Olga Molina Jiménez i la creació musical d’Anaïs Vila, dues artistes santpedorenques.
‘Kintsugi’ és la tècnica japonesa que consisteix a reparar amb or peces trencades. El Cor de Teies proposa acostar-se al poder d’embellir les cicatrius, de mostrar-les imperfectes. De retrobar el nord de la brúixola interna de cada persona, de fluir en la senzillesa del vent acaronant la pell o d’admirar un gest que evoca records, moments i paraules. ‘Kintsugi’ sargeix la vivència del pas del temps, uneix el que deixem enrere i el que anhelem, acceptant amb cura qui som ara.
Amb aquesta idea de transformació i acceptació, el Cor de Teies ha preparat un espectacle que inclou una dotzena de poemes musicats que passegen per tots aquests moments i estats; i que són només uns quants dels poemes que Olga Molina ha recollit en el poemari ‘Cercle de foc’ (Ed. Cercle d’Estudis d’Avià).
Sota la direcció de Marc Reguant Vila, ‘Kintsugi’ comptarà amb la col·laboració dels músics Jaume Sonet Ventosa al piano i Anna Costa Pla, al violoncel. Els arranjaments vocals han anat a càrrec d’Anaïs Vila i els arranjaments instrumentals, de Pep Soler. El muntatge també tindrà la col·laboració de Marta Rabaneda Espinalt (dansa i direcció escènica), Olga Molina (rapsoda) i Eva Subirana (il·lustracions i disseny).
El Convent de Sant Francesc de Santpedor va acollir per Sant Joan la preestrena de l’espectacle en dues sessions que van exhaurit entrades i van tenir una molt bona acollida. Les entrades pels pel concert del Kursaal es poden comprar a les taquilles del teatre de dilluns a dissabte de 10h a 13h i de dimarts a dissabte de 10 h a 18 h, i també per internet a
www.kursaal.cat. Tenen un preu de 15€ (10€ menors de 30 anys, majors de 65 anys i Carnet Galliner).
El Cor de TeiesEl Cor de Teies neix a Santpedor la primavera del 2016, aviat farà 10 anys. El formen 30 dones d'edats diverses, vingudes d'aquesta població i rodalies, acompanyades de Marc Reguant a la direcció. Totes elles han anat coincidint pel simple goig i plaer de cantar. Gaudeixen, vibren i s'emocionen compartint les seves veus. Han creat diferents espectacles fent recull de temes d'estils ben diversos.
El Cor de Teies ha col·laborat en iniciatives culturals diverses (Festival FABA de Manresa, Festival SolPost-Angrillats del Solsonès, Festa Major de Sallent (La Fumera), Fira de Sant Miquel de Santpedor, Abadal Market...). També ha fet col·laboracions amb artistes com Guillem Roma, Celeste Alías o Joan Isaac. L’any vinent, conjuntament amb Odd Trio, estrenaran l’espectacle ‘Odd Jackson’ a la sala gran del Kursaal, i participaran també a l’espectacle ‘Les dones de la nova cançó’, en aquest cas, a la sala petita del Kursaal.