Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

ExpoCFP tindrà un programa d’activitats centrat en la innovació i la tecnologia
La primera fira del metall de la Catalunya Central es farà els dies 12 i 13 de novembre al Palau Firal de Manresa, amb la participació de més de 45 empreses proveïdores del sector industrial.
ExpoCFP tindrà un programa d’activitats centrat en la innovació i la tecnologia.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
09/11/2025 10:33
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La primera edició d’ExpoCFP, la fira del metall de la Catalunya Central organitzada pel Centre de Formació Pràctica (CFP), ja té a punt el seu programa d’activitats. La trobada, que se celebrarà els dies 12 i 13 de novembre a les instal·lacions del centre, vol convertir-se en un punt de referència per a empreses i professionals de la indústria del metall que busquen solucions reals per afrontar els reptes del dia a dia.

El programa combinarà demostracions pràctiques i ponències tècniques pensades per mostrar de manera directa com la tecnologia pot millorar la productivitat, la sostenibilitat i la seguretat dels processos industrials. Tant les demostracions com les ponències es repetiran en diferents franges horàries per facilitar que tots els assistents puguin participar-hi sense perdre cap contingut.

Les demostracions abordaran aspectes clau com l’eficiència i el rendiment dels processos, l’aplicació de la intel·ligència artificial al mecanitzat, l’agilitat en el treball amb cinc eixos o la integració d’un procés complet de decoletatge, mostrant fluxos de treball reals i coordinats entre diferents tecnologies. Pel que fa a les ponències, se centraran en les grans tendències que marquen el futur immediat de la indústria: la transformació digital i l’aplicació de la intel·ligència artificial, les innovacions en acers sostenibles, la implantació de la robòtica col·laborativa, l’ús eficient de l’aire comprimit, la normativa de seguretat en calçat i guants, la incorporació de la impressió 3D en entorns productius i la digitalització com a eina clau per millorar la formació i els resultats empresarials.

ExpoCFP més de 45 empreses expositores que col·laboraran per mostrar solucions integrades i fluxos de treball connectats, oferint als visitants una visió realista i aplicable de com la tecnologia pot contribuir a millorar la competitivitat de les empreses. L’esdeveniment, que es podrà visitar el dimecres 12 i el dijous 13 de novembre, està obert a professionals del sector, empreses, i persones interessades a conèixer les darreres tendències en fabricació avançada. Les inscripcions poden fer-se a https://cfp.cat/expo-cfp-primera-fira-del-metall-a-la-catalunya-central/.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CFP   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]