Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Dona Endins" es podrà veure al Selves i Carner i al Casal de les Escodines
Fins al proper 29 de novembre, el Casal de les Escodines hi ha l’exposició “Els colors de la mort” i, entre el 17 i el 28 de novembre, al Selves i Carner es podrà veure l’exposició "Dona endins" d’Anna Martínez Planas, que després es traslladarà al Casal de les Escodines.
"Dona Endins" es podrà veure al Selves i Carner i al Casal de les Escodines. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
11/11/2025 15:08
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
L’exposició “Dona endins”, d’Anna Martínez Planas (@lacirileta) que es podrà veure al Centre Cívic Selves i Carner  del  17 al 28 de novembre, és un projecte testimonial i fotogràfic que don a veu a 31 dones de diferents edats, a través dels seus relats i d’una sèrie d’imatges i objectes  personals. Posteriorment, entre l’1 i el 23 de desembre, aquesta mateixa exposició es podrà veure al Casal de les Escodines.

Amb una mirada humana i intimista, són fotografies documentals realitzades amb llum natural i espais reals, impreses en cartró ploma i acabat mat. Cada dona del projecte es descriu amb les seves pròpies paraules i imatges i construeix una representació genuïna de si mateixa.  L’espai domèstic, on són retratades, és refugi, memòria, estructura i es converteix en extensió de les mateixes protagonistes.

Tot i que les històries són personals, el relat que construeixen juntes dibuixa una xarxa de complicitats, miralls i empatia entre dones. Cada una de les dones retratades referencia altres dones admirades, finestres a genealogies invisibles. Com a activitat complementària a l’exposició, el dijous 27 de novembre a les 17.30 h l’autora del projecte, Anna Martínez Planas, realitzarà una visita guiada al grup de dones “Teixint vincles” del Servei municipal d’Informació i Atenció a les Dones Montserrat Roig.

Quan l’exposició estigui al Casal de les Escodines, el 15 de desembre a les 11 h, Anna Martínez Planas, guiarà i comentarà les fotografies amb el Cor de Dones, grup que es troba setmanalment a l’equipament. L’exposició es podrà veure al novembre al Centre Cívic Selves i Carner (carrer Bernat Oller, 14-16) de dilluns a divendres de 16 a 21 h, i de l’1 al 23 de desembre al Casal de les Escodines (carrer Sant Bartomeu, 50), de dilluns a divendres de 9 a 14 i de 16 a 20.30 h i dissabtes de 9 a 14 h.

Els “Colors de la mort” al Casal de les Escodines

Al Casal de les Escodines es pot veure, fins al 29 de novembre, la mostra “Els colors de la mort” organitzada pel col·lectiu CAPALAFÍ. Són vint-i-set quadres en els quals l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Animació Sociocultural i Turística de l’IES Guillem Catà ens conviden a reflexionar i preguntar-nos “com veiem la mort”, després d’haver realitzat un taller sobre aquesta temàtica. En el marc de l'exposició es realitzaran dues activitats. El dissabte 15 de novembre a les 11 h, la lectura del conte infantil d’Espartac Peran “El secret de la calaixera” i, a continuació, el taller per a públic familiar “regals pel més enllà”.

El dimarts 18 de novembre  a les 17 h, dins l’Aula del Coneixement del Casal de les Escodines es realitzarà la xerrada per a públic adult “Com veiem la mort ? La nostra companya des del naixement”. El taller d’expressió plàstica que es farà a continuació ens permetrà representar el què sentim quan parlem de “la mort” a través de formes i els colors. L’exposició “Els colors de la mort” es pot visitar al Casal de les Escodines (carrer Sant Bartomeu, 50), de dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 16 a 20.30 h i els dissabtes de 9 a 14 h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DONA ENDINS   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
MANRESA
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
WATERPOLO
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada

LA FOTO DEL DIA
El cartell de l'ExpoBages
ALTRES ESPORTS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]