Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal impulsa la campanya del 25N “Hi ha cops que no deixen blaus. Obrim els ulls!”
El Consell Comarcal del Bages, a través del Servei de Dones i Polítiques d’Igualtat, presenta la campanya del 25 de novembre amb un missatge clar: la violència masclista va més enllà de l’agressió física i sovint es manifesta en formes subtils i quotidianes que acaben normalitzant-se. Amb l’eslògan “Hi ha cops que no deixen blaus. Obrim els ulls!”, l’ens comarcal posa el focus en conductes de control, humiliacions, aïllament, xantatge emocional i vigilància digital, i interpel·la la ciutadania a detectar-les, no tolerar-les i actuar.
El Consell Comarcal del Bages impulsa la campanya del 25N “Hi ha cops que no deixen blaus. Obrim els ulls!” .

BAGES / Redacció/Sergi Vázquez  
23/11/2025 12:50
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
La campanya es desplega als àmbits comunitari, social i digital amb materials que mostren situacions reconeixibles i amb un fil conductor comú: la mirada, per identificar les violències, assumir responsabilitat col·lectiva i denunciar-ho. El Consell distribuirà 450 cartells i 5.000 camusses als municipis de la comarca i els ajuntaments en faran difusió als seus canals i equipaments. El 24 de novembre, coincidint amb el ple comarcal, es llegirà el manifest del 25N per refermar el compromís institucional contra una violència que és estructural i que requereix resposta pública i comunitària.

La consellera comarcal d’Educació, Dones i Polítiques d’Igualtat del Consell Comarcal del Bages, Àdria Mazcuñán Claret, destaca que “cal continuar trencant el silenci i fent visibles totes aquelles conductes que perpetuen el masclisme, encara que no deixin marques físiques. Obrir els ulls és el primer pas i el següent per actuar i transformar aquesta realitat” i explica que “la campanya reforça el missatge que la violència masclista és estructural i que tota la societat hi té un paper clau”.

Aquesta campanya es desplega a partir de diferents àmbits on pot aparèixer la violència masclista, a través de cartelleria i materials gràfics que mostren escenes reals i reconeixibles en l’àmbit comunitari, social i digital. L’element central i fil conductor de la campanya, per tant, és la mirada: per detectar, prendre responsabilitat col·lectiva i empoderar-nos. Amb el hashtag #25Nobrimelsulls, es convida la ciutadania a difondre el missatge a les xarxes i sumar-se a aquesta mirada més àmplia, crítica i compromesa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES   25N 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials

BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]