Divendres 08 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més d’un miler de persones omplen Montserrat en el Certamen del Pubillatge Nacional 2025
La plaça de Santa Maria de l’Abadia de Montserrat es va omplir amb més d’un miler de persones per celebrar el Certamen Nacional de Pubillatge 2025.
Més d’un miler de persones omplen Montserrat en el Certamen del Pubillatge Nacional 2025.

CULTURA / Redacció/Sergi Vázquez  
25/11/2025 20:47
Èxit de participació a la 9a edició del Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa 2026
La revista El Pou de la gallina va lliurar dimecres els trenta-unens premis Oleguer Bisbal
Premis a la Difusió del Decreixement 2026
Sarsa Manresa, Sarauto i Ausa cedeixen material de l’Institut Lacetània
Es van escollir els nous representants de títol nacional. La celebració, inclosa dins de l’agenda d’actes del Mil·lenari de l’Abadia de Montserrat, va comptar amb centenars de representants del pubillatge vinguts d’arreu de Catalunya i Andorra, a més de la presència d’autoritats municipals i regionals, i també el P. Bernat Juliol, comissari del Mil·lenari i majordom de l’Abadia de Montserrat. També van intervenir el president de Foment del Pubillatge Català, Arnau Akhtar i Bertran, i l’alcaldessa de Monistrol de Montserrat, Núria Carreras i Povill. Laia Gómez Calderero (Arenys de Mar, Maresme) va ser escollida Pubilla de Catalunya 2025, i Francesc Moreno Morata (Anglès, Selva), va obtenir el títol d’Hereu de Catalunya 2025.

Estaran acompanyats per Ariadna Duran Penalba (Cambrils, Baix Camp), Pubilla de les Comarques Tarragonines 2025; Mallol Vall Estefanell (Sant Vicenç de Castellet, Bages), Hereu de les Comarques Barcelonines 2025; Judit Poch Fàbregas (Maçanet de la Selva), Pubilla de les Comarques Gironines 2025; Miquel Pérez Chimeno (Solsona, Solsonès), Hereu de les Comarques Lleidatanes 2025; Íria Ramon Castell (Navarcles, Bages), Pubilla de les Comarques Barcelonines 2025; Aitor Gomez Ríos (Móra la Nova, Ribera d’Ebre), Hereu de les Comarques Tarragonines 2025; Queralt Pérez Curcó (Torres de Segre, Segrià), Pubilla de les Comarques Lleidatanes 2025; i Guillem Blancas Lloret (Ripoll, Ripollès), Hereu de les Comarques Gironines 2025. Aquests deu nous representants substitueixen en el càrrec als escollits ara fa un any a Rosselló (Segrià), que finalitzen el seu pas pel pubillatge. 

L’acte de proclamació va culminar un cap de setmana ple d’actes organitzats conjuntament entre Foment del Pubillatge Català, l’Ajuntament de Monistrol de Montserrat i l’Abadia de Montserrat. Dissabte es van fer els exàmens, on els 61 candidats van posar a prova els seus coneixements i aptituds amb un test, una redacció i una entrevista. El mateix dia, Monistrol de Montserrat va acollir la inauguració d’una majòlica commemorativa, i es va fer una demostració de cultura popular catalana a càrrec d’entitats del municipi. També es va fer un sopar de gala amb més de 400 persones. Diumenge, abans de l’acte de proclamació, Foment del Pubillatge Català va participar en la missa conventual, llegint un text de presentació i fent una ofrena floral a la Mare de Déu. És la primera vegada que la comarca del Bages acull aquest certamen. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PUBILLATGE   MONTSERRAT 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona acull el 9 de maig la proclamació de la pubilla i l’hereu de la Catalunya Central
SOLSONÈS
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
CULTURA
En marxa un Sant Jordi ple de tradicions i solidaritat

BAGES
Mig miler de participants de la Marxa del Pelegrí s'aturen a esmorzar a la Fira del Montserratí
ACTUALITAT
Els Premis Crítica «Serra d'Or» celebren la seva 60a edició amb l'Abadia de Montserrat com a escenari
BAGES
La Fira del Montserratí ensenya l’oferta gastronòmica del territori
Músics de carrer al Pont Nou
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel obre el període de preinscripcions fins al 22 de maig
Aquest dissabte, el trànsit es veurà afectat per la celebració de la II Volta Ciclista Màster a Montserrat
Les plaques fotovoltaiques de la sala polivalent i el pavelló generen fins a 130 llars
Èxit de participació a la 9a edició del Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa 2026
La revista El Pou de la gallina va lliurar dimecres els trenta-unens premis Oleguer Bisbal
Premis a la Difusió del Decreixement 2026
Sarsa Manresa, Sarauto i Ausa cedeixen material de l’Institut Lacetània


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]