Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Consellera Menor: "Des del Govern tenim un projecte de transformació de Catalunya, i el Bages"
La consellera d'Igualtat i Feminisme, Eva Menor Cantador, visita una nova parada del vehicle informatiu 'Pla de Govern al territori', que aquest dissabte ha estat a Manresa.
Consellera Menor: "Des del Govern de la Generalitat tenim un projecte de transformació de Catalunya, i també del Bages". Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
01/12/2025 16:24
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Manresa ha acollit  una nova parada del vehicle informatiu 'Pla del Govern al territori', en el marc de la Fira de Sant Andreu. La instal·lació d'aquest vehicle té per objectiu apropar l'acció de l'executiu a la ciutadania i recorrerà durant els pròxims mesos totes les capitals de comarca de Catalunya. La info truck informativa s'ha situat al final del primer tram del passeig de Pere III, a tocar de la plaça Neus Català Pallejà, amb la voluntat d'explicar de manera clara i entenedora què és el Pla de Govern, com es desplega i quines actuacions s'hi realitzen.

La consellera d'Igualtat i Feminisme, Eva Menor Cantador, acompanyada de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero Orejuela, ha visitat el punt informatiu, on ha explicat que "el Govern posa al centre la qualitat de vida de les persones, i per a nosaltres és molt important que la política que despleguem sigui veritablement útil i transformadora de la vida de tothom". Ha afirmat que "els projectes que tenim com a Govern de la Generalitat en aquest objectiu de transformació del país i també del Bages tenen molt en compte les oportunitats del territori", i que la info truck informativa permet comunicar-ho millor a tota la ciutadania.

Entre les actuacions que l'executiu té previst dur a terme al Bages, el tríptic que s'ha repartit entre la ciutadania destaca àmbits com la mobilitat, infraestructures i món local (amb la concessió de 700.000 euros per a inversions en la xarxa viària rural o amb l'increment d'un 30 % les freqüències dels busos entre Manresa i Barcelona), l'equitat social (amb l'ampliació de l'Institut Escola Pompeu Fabra, del Pont de Vilomara i Rocafort, i, en col·laboració amb l'Ajuntament, de l'Escola Agrupació Sant Jordi, de Fonollosa) o la prosperitat compartida i habitatge (amb el programa "Més digitals", que forma la ciutadania en l'ús segur i responsable d'internet i dels dispositius mòbils, com a mesura contra la bretxa digital, o amb l'impuls per la modernització de la séquia de Manresa i el reg de suport a la DOP vitícola Pla de Bages).

'Pla de Govern al territori'
Les parades del Pla de Govern al territori coincideixen amb un dia de fira o festivitat que se celebra a cada comarca. Durant la jornada, es reparteix material informatiu amb les principals accions de l'Executiu i també amb els projectes específics i destacats de cada comarca.

El Pla de Govern
El Pla de Govern de la XV Legislatura té per objectiu impulsar la tercera gran transformació de Catalunya a través de cinc grans prioritats, 35 objectius específics i 260 mesures prioritàries, sota els valors d'unir per progressar i servir per transformar:
Prosperitat compartida basada en el coneixement per millorar la qualitat de vida i l'accés a l'habitatge.
Transició energètica, ambiental i verda.
Equitat social, igualtat, feminisme i benestar.
Bon govern, seguretat i millors serveis públics.
Autogovern efectiu i finançament singular.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GOVERN   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys

ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
ANOIA
Ofegament mortal d'un banyista a la piscina municipal de Jorba
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]