Dimecres 03 de desembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs amb una programació de 17 tallers
La programació consta de 17 propostes de tallers culturals que duraran de gener a març.
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs amb una programació de 17 tallers.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
02/12/2025 12:57
L'Ajuntament de Manresa impulsa les tasses del llibre 'El Parlar de Manresa' com el regal de Nadal
Surt al mercat VinculApp, l’aplicació que connecta famílies, professionals i recursos
L’Ajuntament de Solsona aprova el seu pressupost més elevat
Calaf ret homenatge al mestre republicà Emili Sangenís i Osó
El centre cultural MoMa Espai Cultural presenta una nova programació de tallers culturals per a adults que es duran a terme aquest hivern. Les inscripcions s'obriran el dilluns 1 de desembre. Una proposta de 17 tallers de diferents disciplines (filosofia, actualitat, literatura, art, òpera, història, fotografia, física quàntica, art botànic, dibuix, aquarel·la, idiomes, ioga i cosmètica natural) que començaran a partir de la tercera setmana de gener i la majoria constaran de 10 sessions. Els cursos seran impartits per professionals especialistes en els seus àmbits i inclouran sessions pràctiques i teòriques per a grups molt reduïts d’entre 4 i 15 alumnes, en funció del taller. 

Les 17 propostes de tallers

La programació de tardor consta de: 4 propostes d’art i pensament com el taller “Filosofia contemporània: per una ètica de valors universals” (dilluns de 10 a 11:30 h), un curs impartit per Lluís Cerarols, mestre i catedràtic de Filosofia a l’ensenyament secundari, que ens parlarà dels valors morals que ha deixat el món occidental davant una gran desorientació i buidor, que afecta tant la vida personal com la col·lectiva; “Clàssics de la literatura de ciència-ficció: història d'un gènere” (dimarts de 10:45 a 12h), un taller a càrrec de Luisa Negrete amb el que farem un recorregut intel·lectual pels moments clau que han definit el gènere de la ciència-ficció; “Mecenes del Renaixement: dels Mèdici als Borgia” (divendres de 10:30 a 12 h), un curs en el qual la Dra. en Història de l’Art, Diana Rossell, ens ajudarà a descobrir com es va formar el context ideal perquè Florència i, posteriorment, Roma, es convertissin en dos centres d’art importants: “L'Òpera italiana: passió, veu i drama” ens submergirem dins del món de la música, el drama i la passió, un curs impartit per Guillaume Terrail, violoncel assistent de solista de l'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona.

La programació també inclou 4 propostes de tallers d’història i ciència: “Història de la música: del cant medieval a l’eclecticisme actual” (dijous de 10 a 11:30 h), impartit per Josep Maria Vilar, un taller que ens aportarà eines per entendre les músiques clàssiques que escoltem més sovint, endinsant-nos en el so musical pròpiament dit; “Dues terres, un destí: la història d'Israel i Palestina” (dimarts de 10:30 a 12 h), a càrrec d’Enric Cortès, un curs amb el qual explorarem els orígens d’Israel i Palestina per comprendre com s’han anat construint les identitats que encara avui els marquen profundament; “Referents clàssics en la història i el pensament medieval i modern” (divendres de 10:30 a 12 h), impartit per l’Antoni Sancristòfol, i amb el qual explorarem com els models d’Esparta, la democràcia atenesa i romana han perdurat al llarg de la història i han influït en la política moderna i, per últim, el curs “Quan la ciència sembla màgia: la quàntica per a tothom” (dijous de 19 a 20:30 h), un taller on l’Àlex Vilchez ens obrirà les portes a un món estrany, però fascinant, on la realitat desafia la intuïció: la física quàntica. 4 propostes d’expressió i creativitat: “Cosmètica natural” (dimecres de 10:30 a 12 h) un taller amb el qual descobrirem l’art de cuidar-nos i elaborarem productes naturals, a càrrec de Patricia Diaz: “Fotografia creativa amb mòbil”, un curs de fotografia impartit
per la Lin Aquino (divendres de 10 a 12 h) amb el que aprendrem a treure partit al nostre mòbil, començant des d’allò més bàsic fins a crear les teves pròpies fotografies i vídeos;

“Art botànic: aprèn a crear amb plantes”, (dijous de 10 a 12 h) impartit també per la Lin Aquino i amb el que ens embrutarem les mans de terra i crearem un kokedama, un terrari i unes espelmes botàniques i “Aquarel·la i gouache: aprèn a pintar amb l’aigua” (dimarts de 9:30 a 11 h) a càrrec de l’Àngels Comellas, curs amb el que perfeccionarem pas a pas l’aplicació de l’aigua i el pigment en el paper, d’una manera molt natural i amena. 4 propostes d’idiomes amb els tallers “Conversem en anglès. Shall we?” (dimecres de 10:30 a 12 h), de la mà de Paquita Luna (que portarà el grup de nivell A1-A2) i Luisa Negrete (que portarà el grup de nivell B1-B2) amb el que a partir de vídeos, pòdcasts i  ituacions reals s’aprendrà a entendre i expressar-se de manera còmoda en aquest idioma: “Iniciació al japonès. 頑張ろう” (dilluns de 10:30 a 12 h), impartit per la professora de llengua i cultura japonesa, Diana Rossell, que ens introduirà a la cultura i gramàtica japonesa des de zero i “Parlem en alemany. Bist du bereit?” (divendres de 17 a 18:30 h) impartir per Neus Consola, curs per a alumnes d’un nivell mínim de B1, amb el qual ens convida a practicar l’idioma de manera divertida i interactiva.

I, finalment, 1 proposta de salut i activitat física: el taller de “Hatha ioga” impartit per en Vicente Castañar (dijous de 10 a 11:15 h). 

Inscripcions

Les inscripcions als tallers d’hivern estaran obertes a partir del dilluns 1 de desembre i fins al dia abans de començar els tallers i es podran fer presencialment al centre (Passatge del Ginjoler, 4, Manresa), online per la pàgina web del centre (www.momaespaicultural.com) per telèfon (937 014 920) o bé per correu electrònic (moma@momaespaicultural.com).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MOMA   ESPAI CULTURAL 
També et pot interessar:
CULTURA
MoMa Espai Cultural "Caps, colls i cossos" d'Eduard Fíguls
LES PROPOSTES D'OCI
MoMa Espai Cultural organitza un taller monogràfic d'il·lustració naturalista
CULTURA
MoMa Espai Cultural organitza un vespreig i visita guiada de l'exposició "Matriu"

ART
Exposició "Matriu" de l'artista Tina Araüna a MoMa Espai Cultural
CULTURA
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
CULTURA
MoMa Espai Cultural organitza un concert-conferència de música clàssica
Un capvespre des del Parc de Puigberenguer
Surt al mercat VinculApp, l’aplicació que connecta famílies, professionals i recursos
Balanç de la sinistralitat a la xarxa viària catalana fins al 30 de novembre
Sant Fruitós de Bages impulsa un joc de pistes familiar ambientat en la temàtica del caganer
El darrer CineXic de l’any porta a Sant Fruitós de Bages “L’incident alienígena del petit Alan”
El Casino de Calaf presenta tres propostes culturals per al pont de desembre
L'Ajuntament de Manresa impulsa les tasses del llibre 'El Parlar de Manresa' com el regal de Nadal
L'Ajuntament actua contra la processionària dels pins i l'assecada dels xiprers de Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]