Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria celebra la diada de Santa Bàrbara
Súria celebra aquest dijous 4 de desembre la diada de Santa Bàrbara, patrona de la Mineria, amb actes lúdics i d’homenatge a les persones que n’han format part al llarg de la seva història.
Súria celebra la diada de Santa Bàrbara. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/Sergi Vázquez  
05/12/2025 21:51
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
Durant l’acte d’inici de la Festa, el president del comitè d’empresa, David Sibila, ha expressat l’agraïment «al col·lectiu miner» per fer possible la continuïtat de la mina de Súria com a principal centre productiu del sector a Catalunya. El representant sindical també ha recordat els jubilats i les persones desaparegudes al llarg de la història de la mina.

Per la seva banda, el nou director executiu de l’empresa, Alberto Serfaty, ha manifestat que Santa Bàrbara és una diada especial perquè «recordem els que malauradament ja no són amb nosaltres» i per agrair «el llegat» deixat per les persones jubilades, pensant en les properes generacions de miners i mineres.

L’acte ha acabat amb l’himne de Santa Bàrbara i una galejada dels Trabucaires del Tro Gros. Entre les persones assistents es trobava l’alcalde Albert Coberó i altres membres de la Corporació Municipal. El programa d’activitats de la Festa de Santa Bàrbara continua durant tota la jornada, organitzat pel comitè d’empresa d’ICL-Súria i la comissió de festes.

L’obertura de la Festa de Santa Bàrbara va tenir lloc el passat 28 de novembre al saló de sessions de la Casa de la Vila, amb un acte institucional d’homenatge i record a cinc miners suriencs represaliats pel franquisme. L’endemà va tenir lloc una festa infantil a la plaça de Sant Joan, amb la col·laboració de diferents entitats de la vila.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES   SANTA BÀRBARA 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La 8a edició del 7 de Tapes i 7 de Vins omplirà el Bosquet de Sant Fruitós
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
SÚRIA
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major

ST. FRUITÓS
L’òpera prima del director i guionista santfruitosenc Àlex Duck s’estrena a Sant Fruitós
SÚRIA
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
SÚRIA
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]