Dimecres 16 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Finalitza l'alerta del Pla VENTCAT, que es manté en prealerta per la previsió de forts vents
Previsió de ratxes de vent de 72 km/h avui a la regió metropolitana de Barcelona i el Pirineu, que s'estendrà demà dissabte al terç sud del territori.
Un dia de vent a Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vázquez  
09/01/2026 21:41
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
S’activa la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum
Tradició i participació als actes de la Diada a Castellbell i el Vilar
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat  la fase d'alerta del Pla especial d'emergències per risc de vent a Catalunya (VENTCAT), que es manté en fase de prealerta per la previsió de ratxes de vent de 72 km/h avui a l'àrea metropolitana de Barcelona i el Pirineu, i aquest dissabte també al terç sud del territori. L'alerta ha finalitzat sense incidències destacades.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) informa que aquesta nit i matinada hi ha la possibilitat de superar el llindar de 72 km/h a comarques del Litoral i Prelitoral central, i també al Pirineu i Prepirineu. Al Pirineu, el llindar se superarà a cotes altes, on hi haurà torb, que reduirà la visibilitat.

Aquest dissabte 10 de gener, el SMC informa que hi ha la possibilitat de superar el llindar de 72 km/h a les comarques del Pirineu i Prepirineu, Litoral i Prelitoral sud, Ponent i el Penedès, durant el matí i la tarda. El vent bufarà de component oest i al Pirineu, el llindar és possible que se superi a cotes altes, on hi haurà torb.

Durant el dia, el SMC ha informat que s'ha superat el llindar d'avís en algunes estacions:
Òdena (Anoia): 72 km/h
Els Hostalets de Pierola (Anoia): 72 km/h
Alguaire (Segrià): 90 km/h
Raimat (Segrià): 79 km/h
Montsec d'Ares (Pallars Jussà - 1.572 m): 97 km/h
Lleida – la Femosa (Segrià): 72 km/h
Cervera (Segarra): 72 km/h
Massoteres (Segarra): 79 km/h
La Panadella (Anoia): 72 km/h
Terrassa (Vallès Occidental): 75 km/h
Ulldemolins (Priorat): 93 km/h

El telèfon d'emergències 112 ha rebut, fins les 20 hores, un total de 281 trucades, principalment entre les 16h i 18h, que han generat 165 incidents. Les comarques que han generat més comunicacions són el Barcelonès (74), Vallès Occidental (53) i Tarragonès (48). Per municipis: Barcelona (55) i Constantí (42). Els Bombers de la Generalitat han atès, des de les 21 hores de dijous fins a les 19 hores de divendres, 200 avisos relacionats amb les ventades.

Serveis per Regions d'Emergències:
RE Centre: 11
RE Girona: 16
RE Lleida: 12
RE Metropolitana Nord: 98
RE Metropolitana Sud: 35
RE Tarragona: 20
RE Terres de l'Ebre: 8

La major part de les actuacions s'han fet per retirar arbres i branques caiguts i en assegurar elements de façanes o mobiliari de terrassa que podien caure a la via pública. També s'han dut a terme sanejaments de façanes i retirada d'objectes de la via pública. El Servei d'Emergències Mèdiques no ha fet cap servei relacionat amb l'episodi de vent i el Servei Català de Trànsit no registra hores d'ara cap afectació.

Protecció Civil manté també en prealerta els plans NEUCAT i ALLAUCAT per la previsió fins demà dissabte de nevades, principalment al Pirineu Occidental. Hi ha un avís per risc fort d'allaus a l'Aran – Franja Nord Pallaressa. En cotes altes, a més, el fenomen del torb reduirà la visibilitat. Molta precaució en els desplaçaments per carretera i activitats a l'exterior, principalment en el medi natural i muntanya. Consulteu les previsions del temps i l'estat de la mobilitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VENTADES   HIVERN 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
MEDI AMBIENT
Hivern 2025-2026: molt plujós i càlid en el conjunt del país
MEDI AMBIENT
Episodi de fort vent especialment les hores centrals del dia a moltes comarques

MEDI AMBIENT
Nou episodi de ventades molt intenses a Catalunya: compte amb la mobilitat i les activitats a l'exterior
ACTUALITAT
Activat el pla VENTCAT per la ventada prevista a partir de dimecres
MEDI AMBIENT
Nova ventada a l'àrea de Barcelona: compte amb el mobiliari urbà, l'arbrat i elements dels edificis
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
Els centres cívics de Manresa reprenen la programació de tardor amb noves propostes
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
S’activa la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum
Tradició i participació als actes de la Diada a Castellbell i el Vilar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]