Divendres 01 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Coordinació del dispositiu de seguretat del Carnaval de Solsona
Es repassen diversos protocols d’actuació, entre els quals n’hi ha un d’específic per a la penjada i la despenjada del ruc.
Coordinació del dispositiu de seguretat del Carnaval de Solsona.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vázquez  
21/01/2026 15:23
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
Tal com es fa cada any unes setmanes abans de la celebració del Carnaval de Solsona, aquest dilluns s’ha dut a terme a l’Ajuntament la reunió anual de coordinació en matèria de seguretat de la festa, presidida per l’alcaldessa, Judit Gisbert. També participen en aquesta trobada representants de l’Associació de Festes del Carnaval, encapçalats pel seu president, Àlex Vilanova; la regidora de Governació, Esther Espluga; membres de tots els cossos de seguretat de la ciutat, dels bombers i del Sistema d’Emergències Mèdiques del Solsonès i la Catalunya Central, a més d’altres serveis sanitaris.

Durant la reunió s’han repassat tots els actes del programa del Carnaval des del dissabte 7 de febrer fins al dimecres de cendra, dia 18. Igualment, s’han revisat diversos documents de planificació i seguretat, entre els quals hi ha el pla específic d’autoprotecció de la penjada i la despenjada del ruc, elaborat pel consistori.

A tall d’exemple, aquest pla estableix el sistema d’avís mitjançant bengales, que s’encenen en cas que sigui necessari aturar l’activitat i evacuar l’espai. També determina els accessos dels serveis d’emergència, de manera que el transport sanitari accedeix a la plaça del Ruc pel carrer de la Regata, mentre que el camió de bombers ho fa pel carrer de Sant Pau.

El Carnaval disposa, a més, d’un protocol d’actuació per a emergències inclòs dins el Pla de protecció civil de Solsona. Aquest document preveu, entre altres qüestions, la ubicació de les ambulàncies en aquells actes en què sigui necessària la seva presència, així com les actuacions generals, els procediments d’intervenció, els sistemes d’avís a la població i les mesures de protecció.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARNAVAL   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Es convoquen dues places de taquiller/a per a les piscines
SOLSONÈS
Adlsolcar atén 316 persones el 2025 i prop del 75 % a l’atur troba feina
SOLSONÈS
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu

SOLSONÈS
La primera activitat pública d’Scrabble en català a Solsona tanca el curs de tardes de jocs en família
SOLSONÈS
Sant Jordi treu al carrer una trentena de parades al centre de Solsona
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona obre un procés de selecció per cobrir una plaça d’administratiu/iva
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]