Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria renova el tradicional Vot de Poble en el dia central de la Festa de Sant Sebastià
Súria ha renovat el tradicional Vot de Poble aquest dimarts 20 de gener durant la Missa Solemne de la Festa de Sant Sebastià. El programa ha continuat per la tarda amb la primera representació de l’obra ‘Vilafranca. Un dinar de Festa Major’. Altres actes previstos en el programa han estat suspesos a causa de la declaració de dol oficial per l’accident ferroviari d’Adamuz (Còrdova).
Súria renova el tradicional Vot de Poble en el dia central de la Festa de Sant Sebastià. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/Sergi Vázquez  
21/01/2026 21:53
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
El record de les víctimes de la tragèdia ferroviària d’Adamuz també ha estat present en la Missa Solemne de renovació del Vot de Poble, que ha acabat amb la interpretació dels Goigs de Sant Sebastià, d’Anton Malats i Gallés, a càrrec de cantaires i músics de la vila. Com en anys anteriors, en la cerimònia s’ha fet un reconeixement a les persones que van haver d’afrontar l’epidèmia de còlera de 1885 i van instituir el Vot de Poble a Sant Sebastià, amb la voluntat que aquesta tradició «no sigui només un record del passat, sinó també un compromís per al futur».

La Missa Solemne de renovació del Vot de Poble ha tingut lloc a l’Església Parroquial de Sant Cristòfol amb la presència de l’alcalde Albert Coberó i altres membres de la Corporació Municipal. Per la tarda, la primera representació de l’obra ‘Vilafranca. Un dinar de Festa Major’ ha omplert el Teatre del Foment Cultural. La posada en escena d’aquesta peça, original de Jordi Casanovas, és a càrrec del Grup de Teatre del Foment Cultural. Les properes representacions tindran lloc els dies 25 i 31 de gener, i 1 de febrer, a les 18.00 h.

La declaració de dol oficial també ha motivat l’ajornament de l’acte inaugural de l’exposició 'Magí Fàbrega (1855-1926), de Súria al capdavant de la Universitat', previst per al dijous 22 de gener. El nou dia de celebració serà anunciat properament. La mostra es podrà veure a la sala Cal Balaguer del Porxo a partir d’aquesta setmana.

La Festa de Sant Sebastià va tenir un pròleg esportiu el passat diumenge 18 de gener amb la celebració de la 5a Caminada i Cursa de Muntanya ‘Súria Lastrema’, organitzada pel Centre Excursionista. La prova va registrar la participació de més de tres-centes persones inscrites. D’altra banda, el Club de Tir Esportiu va organitzar el dissabte 10 de gener la 30a Tirada de Sant Sebastià amb armes pneumàtiques al Polígon de Tir de la Vall Seca.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA DE SANT SEBASTIÀ   SÚRIA   BAGES  
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages
SÚRIA
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
ST. FRUITÓS
Felip Abadal, del Forn de Cabrianes de Sant Fruitós, reconegut com a millor artesà

ST. FRUITÓS
Es constitueix el Consell d’Infants de Sant Fruitós de Bages per al curs 2026-2027
BAGES
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages aprova les tarifes de l’aigua per al 2027
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]