Divendres 06 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Carnaval de Solsona combat les agressions
Hi haurà un espai fix amb personal especialitzat al centre i la Junta atendrà qui ho necessiti en els actes de la sala polivalent.
El Carnaval de Solsona combat les agressions sexistes i LGTBI-fòbiques amb la consolidació del Punt Lila. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
06/02/2026 13:18
Manresa presenta la Fàbrica Nova com a projecte estratègic de ciutat en unes jornades europees
El barri de la Mion-Puigberenguer serà el protagonista de l'onzena jornada de proximitat de l'alcalde
El CAP Navàs renova els punts d'atenció a la ciutadania
Berga-Gironella i Vilomara-Esparraguera, en directe a Esport Central
Fa sis anys que el Carnaval de Solsona declara la guerra a les agressions sexistes i LGTBI-fòbiques amb la formació del personal que hi treballa i amb punts liles. Enguany, la regidoria de Feminismes, amb el suport del SIAD del Solsonès, i l’Associació de Festes del Carnaval tornen a organitzar el Punt Lila per a les nits més concorregudes. S’habilita un espai fix al número 1 del carrer de la Regata i els integrants de la Junta atendran qui ho necessiti a la sala polivalent.

El Punt Lila combina accions de sensibilització, informació i assessorament en violències masclistes i LGBTI-fòbiques amb l’orientació i l’atenció directa en cas d’agressió. Igual que l’any passat, s’ubicarà a les dependències de l’oficina ambiental de Solsona, al número 1 del carrer de la Regata, en considerar-se un emplaçament cèntric, estratègic i amb condicions òptimes de privacitat, confidencialitat i comoditat. Aquest espai s’obrirà els dies 7, 12, 13 i 14 de febrer d’onze de la nit a quatre de la matinada. El gestionarà personal d’Antisida Lleida, el primer dia, i del projecte Espai Propi de Creu Roja Joventut, la resta de nits.

En els actes nocturns de la sala polivalent, qui presenciï o se senti víctima d’algun tipus d’agressió per motius de sexe, gènere, expressió de gènere o orientació sexual, pot adreçar-se als integrants de la Junta del Carnaval, que s’identifiquen amb la bata multicolors. Ells mobilitzen les persones de l’organització que han rebut una formació específica per part de la comissió lila de la Junta. Des de la barra, gestionada per la Colla Gegantera del Carnaval, també s’ofereix aquesta derivació.    

“Llibertat, respecte i seguretat”

“El Punt Lila és una eina clau per garantir que la festa nocturna sigui un espai segur i lliure de violències. El Carnaval de Solsona és transgressor i popular, i precisament per això hem de vetllar perquè tothom el pugui viure amb llibertat, respecte i seguretat”, remarca la regidora de Feminismes, Maria Moumen. L’organització també aposta per aquest servei com a element dissuasiu per prevenir qualsevol tipus d’assetjament.

113 persones ateses

L’any passat des del Punt Lila fix del nucli antic es van atendre un total de 113 persones –33 el dissabte previ i 80 entre dijous i dissabte de Carnaval–, majoritàriament dones i de la franja compresa entre els 19 i els 29 anys. En tots aquests casos, les accions van ser d’informació i sensibilització, sense que es registrés cap denúncia per agressió sexual o LGBTI-fòbica. Pel que fa a la sala polivalent, tampoc no va ser necessari intervenir cap nit. L’habilitació del Punt Lila és una actuació finançada amb càrrec als Fons del Pacte d’Estat contra la violència de gènere de la Secretaria d’Estat d’Igualtat i per a l’erradicació de la violència contra les dones del Ministeri d’Igualtat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARNAVAL   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’
SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial

SOLSONÈS
L’OJC porta l’‘Univers Viñes’ al teatre comarcal de Solsona en un concert gratuït
SOLSONÈS
Solsona organitza un taller gratuït de rocòdrom
SOLSONÈS
Solsona publica la licitació d’unes obres de modernització de la xarxa d’aigua
El Castell de Sallent i la seva església romànica
L’alumnat d’Odontologia fa les primeres pràctiques a la Clínica Odontològica
Manresa presenta la Fàbrica Nova com a projecte estratègic de ciutat en unes jornades europees
Nova ventada a l'àrea de Barcelona: compte amb el mobiliari urbà, l'arbrat i elements dels edificis
El Ballet Clàssic Manresa representarà ‘Don Quixot’ aquest diumenge al Kursaal
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
El barri de la Mion-Puigberenguer serà el protagonista de l'onzena jornada de proximitat de l'alcalde
El Carnaval de Solsona combat les agressions


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]