Divendres 05 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
El portal Trencadís de la Diputació de Barcelona ha publicat els dietaris digitalitzats de la Biblioteca de Súria entre els anys 1950-59 i 1969-94. Aquest document permet seguir l’evolució, les activitats i la realitat quotidiana d’aquest servei públic en les seves primeres dècades de vida, a partir dels escrits de les pròpies bibliotecàries.
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/ Sergi Vázquez  
10/02/2026 21:41
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
La digitalització dels dietaris va ser una iniciativa de la Biblioteca Pública per tal de preservar i posar a l’abast aquest document d’interès històric sobre la Súria de la segona meitat del segle XX. El seu contingut mostra la importància del paper dinamitzador de la Biblioteca en l’àmbit cultural, la relació amb les persones usuàries, l’impacte dels canvis socials i el paper clau de les bibliotecàries, superant limitacions materials i d’espai.

La redacció dels dietaris s’inicia el 16 de juliol de 1950 amb una descripció de l’acte inaugural de la Biblioteca en la seva primera seu a l’avinguda Santa Bàrbara, avui desapareguda. En tractar-se d’un document de caire oficial, els dietaris van ser redactats en castellà durant l’etapa franquista i els primers anys de la transició.

La Biblioteca Pública de Súria va celebrar els seus primers 75 anys d’història durant l’any 2025 amb diferents activitats. L’accés als dietaris digitalitzats de la Biblioteca es pot fer a través del portal Trencadís de la Diputació o del web municipal de Súria, des de l’enllaç www.suria.cat/bibliotecapublica/historia-de-la-biblioteca. Un altre dels documents accessibles des del web municipal és la monografia històrica ‘Biblioteca Popular de Súria. 1950-2000’, que l’Ajuntament de Súria va editar l’any 2000 en motiu de la celebració del seu 50è aniversari.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Pineda de Bages estrena una nova àrea d’aparells de gimnàstica per a la gent gran
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages organitza la segona edició del torneig multiesportiu
SÚRIA
L'Ajuntament amplia el calendari de visites guiades a l'edifici de la futura Biblioteca

ST. FRUITÓS
La casa del carrer Ramon i Cajal 57 guanya la segona edició del concurs “Embalcona’t entre flors”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós donarà a conèixer la Vall dels Horts en la caminada de descoberta del patrimoni
ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Catifes a la basílica de la Seu
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]