Torna a la sala gran del Kursaal la versió teatral de ‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ en 4 funcions (9:45h, 11h) aquest proper dimarts i dimecres 17 i 18 de febrer. El Servei Educatiu del Teatre Kursaal de Manresa va impulsar l’any passat la posada en escena del vídeoconte editat el 2021, seguint la fórmula de l’espectacle ‘Jan i Júlia i la llegenda de Sant Jordi’ que, des de fa 16 anys, s’ofereix el matí de Sant Jordi al pati del Kursaal.
Així, el Jan i la Júlia -els personatges que protagonitzen els espectacles del Servei Educatiu del Kursaal- van sortir de la pantalla per explicar en directe als infants la llegenda de la Llum en una versió teatral a la sala gran del Kursaal. En aquesta segona edició hi participaran 996 alumnes d’Educació Infantil de 13 centres educatius de Manresa.
A l’espectacle, la Júlia explica l’origen de la Festa de la Misteriosa Llum al seu germà Jan i amb ells els nens i nenes descobriran els misteris que envolten aquesta festa tradicional de Manresa, així com curiositats a l’entorn de la Llum, com la importància que tenia l’Església al segle XIV o que l’aigua sempre va avall.
‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ és una producció del Servei Educatiu del Kursaal que compta amb un equip dirigit per Sílvia Sanfeliu, amb Cristina Gonzàlez (text), Pere Montoro (direcció tècnica), Eva Arimany (il·lustracions), Jaume Ferrer (gravació i muntatge). Els dos protagonistes de l’espectacle els interpreten els actors Esteve Roig i Núria Masip, que es posen a la pell del Jan i la Júlia.
Enguany també hi ha entrades disponibles per a públic en general
Com a novetat d’aquest any, el Kursaal té disponible una part de l’aforament de la platea per al públic en general. De manera que les butaques que no ocupen l’alumnat dels centres educatius estaran disponibles i es podran descarregar en format invitació a la web del Kursaal i també a les taquilles del teatre.