Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, per setena vegada entre els cent millors d’Espanya
La inclusió en el 'World’s Best Hospitals 2026' és un reconeixement a la tasca dels professionals d’Althaia i a la qualitat assistencial.
L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, per setena vegada entre els cent millors d’Espanya.

SANITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/03/2026 14:54
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Per setè any consecutiu, l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa ha estat inclòs en la llista dels cent millors hospitals d’Espanya que elabora la prestigiosa publicació nord-americana Newsweek en col·laboració amb Statista. En l’edició d’aquest 2026, l’hospital manresà ocupa la posició 62, el millor lloc des que va entrar en el rànquing l’any 2020. L’any passat estava en la posició 74. La inclusió en el ‘World’s Best Hospitals 2026’ és un reconeixement a la tasca dels professionals d’Althaia i a la qualitat assistencial de la institució que, entre d’altres, treballa per conèixer quina és l’experiència dels pacients atesos i a partir d’aquí poder implementar mesures de millora.

La classificació s’ha elaborat en base a un ampli procés d’avaluació que inclou els resultats en qualitat, que es calculen a partir de diferents indicadors de processos d’atenció sanitària registrats pel Ministeri de Sanitat, i que representen un 40% de la puntuació. Un 20% de la puntuació es calcula a partir d’enquestes a professionals del sector sobre la qualitat dels diferents hospitals, juntament amb els segells de qualitat. Un altre 20% té en compte l’experiència del pacient i si l’hospital treballa aquest àmbit i obté bons resultats. El 10% restant s’obté analitzant si el centre aplica PREMS i PROMS, que són eines estandarditzades per avaluar la percepció del pacient respecte a com ha anat el seu procés i als resultats obtinguts.

A Espanya, els tres centres que encapçalen el rànquing són l’Hospital Universitario La Paz, l’Hospital Universitario 12 de Octubre i l’Hospital General Universitario Gregorio Marañón. El quart lloc l’ocupa l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, que és el millor de Catalunya, seguit de l’Hospital Clínic de Barcelona, que ocupa la cinquena posició.

Respecte als hospitals públics de Catalunya, l’hospital de Manresa només té per davant, a més dels dos ja mencionats, l’Hospital de Sant Pau, Bellvitge, l’Hospital Germans Trias i Pujol i l’Hospital del Mar. Això suposa que està valorat en millor posició que hospitals d’igual o major complexitat. Cal tenir en compte que a Catalunya hi ha més de 60 hospitals.

La revista Newsweek ha reconegut, per vuitena vegada, els millors centres sanitaris del món. En aquesta ocasió, el rànquing inclou 2.530 hospitals de 32 països, entre els quals Espanya, on hi ha prop de 800 hospitals. L’objectiu de l’estudi és fer una comparació entre centres hospitalaris d’arreu del món per esperonar els centres sanitaris a seguir millorant i progressant.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
El Servei d'Oncologia Radioteràpica de Manresa commemora 10 anys
SANITAT
El Parc de l’Agulla acollirà aquest dissabte la segona edició del Ioga solidari
SANITAT
La Unitat d’Innovació en Salut i Social d’Althaia participa en el Health Revolution Congress

SANITAT
Althaia s’implica en el projecte Reuma3000 per visibilitzar les malalties reumàtiques
SANITAT
El Dia de la Infermera posa en valor el lideratge i la transformació
SANITAT
L'Aula Hospitalària de Sant Joan de Déu exposa els treballs dels alumnes ingressats
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
Arriba l’Estiu Jove a Sant Fruitós de Bages amb un mes ple d’activitats
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]