Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Prop de 600 alumnes de 3r i 4t d’ESO pujaran aquesta setmana a l’escenari del Kursaal
L’espectacle ‘Ment en moviMent’, que interpretaran en 3 sessions fins dimecres a les 19h, té com a tema de fons la salut mental.
Prop de 600 alumnes de 3r i 4t d’ESO pujaran aquesta setmana a l’escenari del Kursaal.

CULTURA / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/04/2026 12:26
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
El projecte ‘Fem Dansa!’ del Servei Educatiu del Kursaal tornarà aquesta setmana amb 3 sessions fins dimecres a les 7 de la tarda, que faran pujar a l’escenari de la sala gran un total de 557 alumnes de 3r i 4t d’ESO, procedents de 15 centres educatius de la Catalunya Central. Tots ells formaran part del cos de dansa del muntatge ‘Ment en moviMent’ dirigit pels coreògrafs i ballarins manresans Nàdia Pesarrodona i Guillem Cirera.

Enguany es tornarà a portar a escena l’espectacle ‘Ment en moviMent’, que té com a tema de fons la salut mental, amb coreografies de Nàdia Pesarrodona i Guillem Cirera i que es va estrenar el curs passat. A l’espectacle ‘Ment en moviMent’ cada centre ha preparant una coreografia treballant un dels diversos trastorns de salut mental que existeixen. Perquè la dansa és una activitat que no només ofereix entreteniment, sinó que també promou salut mental, emocional i física. Tant la dansa com el teatre contribueixen a potenciar l’empatia i la connexió social, la confiança i l’autoestima. Aquest espectacle serà un viatge per diversos trastorns mentals, que arribaran al públic en forma de dansa i moviments.

Per preparar l’espectacle, l’alumnat ha fet 7 sessions al seu centre amb 5 formadors (Nàdia Pesarrodona, Xavier Serra, Ariadna Guitart, Guillem Cirera i Aina Cots) que s’hi han desplaçat. I també 3 sessions al Kursaal, una a l’inici del procés (el mes de gener), una altra el mes de març i finalment l’assaig general del mateix dia de l’espectacle (obert als companys de classe dels centres participants).

En l’edició d’enguany participen en el projecte l’Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet), Col·legi Oms i de Prat (Manresa), Institut Cal Gravat (Manresa), Institut Cardener (Sant Joan de Vilatorrada), FEDAC (Manresa), Institut Puig-reig (Puig-reig), Institut Bages Sud (Castellbell i el Vilar), Institut Llobregat (Sallent), Institut Badia i Margarit (Igualada), Institut Quercus (Sant Joan de Vilatorrada), Institut Guillem de Berguedà (Berga), Institut Lluís de Peguera (Manresa), Institut Serra de Noet (Berga), Institut SIS (Manresa), Institut Lacètània (Manresa).

L’espectacle és obert al públic i les entrades es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet (www.kursaal.cat) i tenen un preu de 6 euros. Abans d’aquestes produccions, el Fem Dansa! estava emmarcat dins del ‘Mapadeball’, organitzat conjuntament amb el Mercat de les Flors de Barcelona i diferents ciutats catalanes. Tot i valorar molt positivament aquest model, després de la bona experiència, el Servei Educatiu del Kursaal continua fent-se càrrec de la producció d’aquest projecte, com ja es va fer a l’inici, amb els espectacles ‘Meteodansa’ i ‘Els Planetes de Holst’.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM DANSA   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
L’alumnat de Manresa Teatre Musical porta al Conservatori ‘Oz, la història no explicada’
CULTURA
La Penedès Film Orchestra estrena aquest diumenge al Kursaal ‘Una aventura de pel·lícula’
CULTURA
La Sala Gran del Kursaal acull aquest dissabte ‘Dones valentes’

CULTURA
La Factoria de Dansa de Terrassa porta divendres a la sala gran del Kursaal ‘Dancing Beethoven’
CULTURA
La programació familiar d’Imagina’t portarà aquest dissabte al teatre Conservatori ‘Mentida podrida’
CULTURA
El Cicle Platea Jove torna aquest divendres al Teatre Conservatori
Com funciona un cotxe autònom? Així “veu” i interpreta el que passa al seu voltant
El carrer Guimerà vist de nit
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
Unes 800 persones s'interessen pels programes de la Diputació al Saló de l'Ocupació
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
D'on surt l'expressió «dormir com un tronc»?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]