Dimecres 23 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Fruitós de Bages celebra el Dia Internacional dels Museus
Sant Fruitós de Bages ofereix el dissabte 16 de maig diferents propostes culturals per a celebrar el Dia Internacional dels Museus.
Sant Fruitós de Bages celebra el Dia Internacional dels Museus.

ST. FRUITÓS / Redacció/ Sergi Vázquez  
05/05/2026 10:41
Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat
El nou grau en Dret inicia les classes
Els 25, 26 i 27 de setembre Les Comes, acolliran el Land Party
La jornada començarà a 2/4 de 12 del migdia a la Biblioteca amb la presentació del llibre La tradició de la vinya i el vi, escrit per Llorenç Ferrer Alòs i Eloi Font Pérez. L’obra posa en valor les arrels històriques i culturals del conreu de la vinya i l’elaboració del vi, tot oferint una mirada profunda sobre la tradició vitivinícola del territori. El llibre combina història i etnologia per explicar com la vinya i el vi han modelat el paisatge i les formes de vida locals al llarg del temps. A través d’una acurada recerca, els autors recorren l’evolució del treball de la vinya des dels seus orígens fins a l’actualitat, així com la seva estreta vinculació amb la vida rural tradicional. L’acte finalitzarà amb un petit tast de vins.

A les 7 de la tarda, el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi acollirà la inauguració de l’exposició L’eterna aprenent de puntaire, de Montse Alarcón, que recull una selecció de peces elaborades al llarg de la seva trajectòria. Alarcón es va iniciar en l’art de les puntes de coixí de ben jove, per fer l’aixovar de les seves germanes. Després d’un període d’inactivitat durant l’edat adulta, va reprendre aquesta pràctica en jubilar-se, formant-se i perfeccionant la tècnica amb diversos cursos. L’exposició permet descobrir una àmplia mostra dels seus treballs. La mostra es podrà visitar fins a finals de juliol. Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi realitzarà portes obertes a l’equipament de les 6 a les 8 de la tarda del mateix dia 16 de maig.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIA DELS MUSEUS   SANT FRUITÓS   BAGES 
També et pot interessar:
SANTPEDOR
La Fira de Sant Miquel arriba un any més a Santpedor fins al 27 de setembre
ST. FRUITÓS
Arriba la quarta edició de l'Estoneta, els grups de conversa informal en català
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet commemora el 20è aniversari de la base del SEM

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages ofereix el projecte «Veïnes del Món»
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra la Setmana Europea de la Mobilitat
ST. FRUITÓS
El Teatre Casal Cultural arranca la programació de setembre amb la pel·lícula “Tres adioses”
Un vespre tot gaudint de les vistes
Sant Vicenç de Castellet commemora el 20è aniversari de la base del SEM
Sant Fruitós de Bages celebra la Setmana Europea de la Mobilitat
Sant Fruitós de Bages ofereix el projecte «Veïnes del Món»
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat
El nou grau en Dret inicia les classes


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]