Divendres 09 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Consells per combatre els mosquits al jardí
Amb l’arribada de la calor, els mosquits es converteixen en uns visitants habituals dels jardins i terrasses.
Consells per combatre els mosquits al jardí.

TOT Sant Cugat / AMIC  
14/06/2026 16:54
Victòria del Kids&Us en el primer partit d'EuroCup al Congost
Manresa celebra el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i la repressió
L’Institut Lacetània s’introdueix en la creació cinematogràfica
Oberta la convocatòria dels Premis Lacetània del Consell a la Cultura Popular
Amb l’arribada de la calor, els mosquits es converteixen en uns visitants habituals dels jardins i terrasses. A més de resultar molestos, les seves picades poden causar irritacions i incomoditat. Per reduir-ne la presència, és important actuar de manera preventiva. El primer pas consisteix a eliminar qualsevol acumulació d’aigua estancada. Testos, plats sota les jardineres, galledes o recipients abandonats poden convertir-se en punts de cria. Revisar-los periòdicament és fonamental.

També és recomanable mantenir la vegetació controlada. Els mosquits acostumen a refugiar-se en zones humides i ombrívoles amb vegetació molt densa. Una poda regular millora la ventilació i redueix els amagatalls. Les plantes repel·lents poden ser grans aliades. La citronel·la, l’espígol, la menta, l’alfàbrega i el gerani llimoner desprenen aromes que dificulten la presència d’aquests insectes. Situades prop de les zones de descans, contribueixen a crear un entorn més agradable.

Per als sopars a l’exterior, els ventiladors resulten sorprenentment efectius. Els mosquits tenen dificultats per volar amb corrents d’aire constants. També es poden utilitzar trampes específiques o llums dissenyades per reduir-ne la població. La il·luminació exterior mereix una atenció especial. Les bombetes LED de tonalitat càlida solen atreure menys insectes que altres sistemes d’il·luminació. Finalment, si el problema és recurrent, convé consultar professionals especialitzats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MOSQUITS AL JARDI 
També et pot interessar:

Boira als camps de Santpedor
La presentació dels ajuts a la rehabilitació d'habitatges del Pla de Barris fa el ple a l'Anònima
El Mercat de la Terra posa la carabassa com a protagonista del mes d’octubre
Súria celebrarà una nova edició de la Setmana de la Gent Gran a partir del 19 d'octubre
Doble concert al Kursaal aquest divendres per commemorar els 50 anys dels concerts de la Transició
Stephen Frears i Maria de Medeiros, convidats d'un Clam excepcional
Manresa celebra el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i la repressió
L’Institut Lacetània s’introdueix en la creació cinematogràfica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]