Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'
La mostra, que es pot visitar fins al 30 de setembre, és el resultat d'un cicle de tallers participatius sobre la memòria col·lectiva i la vida quotidiana a la ciutat.
Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vázquez  
18/09/2026 12:54
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
La Biblioteca del Casino acull, fins al 30 de setembre, l'exposició 'Recordem Manresa', una mostra que aplega materials, fotografies, documents i testimonis sobre la història quotidiana i l'evolució de la ciutat. L'objectiu de l'exposició és compartir amb tota la ciutadania aquesta reconstrucció participativa de la memòria col&middot ;lectiva i del patrimoni immaterial de la Manresa d'altres èpoques. 

El contingut de la mostra s'ha construït a partir del material i els records aportats pels participants en els tallers ‘Recordem Manresa’, un projecte impulsat conjuntament per les Biblioteques de Manresa i el Centre d’Estudis del Bages, que va néixer amb la voluntat d'obrir un espai de reflexió, intercanvi de vivències i reconeixement de la història local a través de la veu dels mateixos habitants.

A partir de cinc sessions es van abordar diferents aspectes de la vida quotidiana en la Manresa d'altres èpoques: el barri, sota el títol ‘El meu carrer, el meu barri’, amb Francesc Comas; ‘Juguem al carrer’, conduïda per Ernest Molins i centrada en l'esport i el joc; ‘Avui és festa!’, conduïda per Marc Torras i dedicada a les celebracions populars ; ‘Les tardes de diumenge’, dirigida per Joan Morros sobre les formes d'oci, i ‘Sumem i llegim’, a càrrec de Joan Maria Serra, centrada en l'experiència escolar.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RECORDEM MANRESA 
També et pot interessar:

Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]