Dimecres 04 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Angoixa dels Innocents presenta el seu primer disc, «La revolta de l’home cec»
El trio anoienc publica un primer treball de deu cançons que combina folk, pop i rock, amb les històries de vida i les lletres amb missatge com a protagonistes.
L’Angoixa dels Innocents presenta el seu primer disc, «La revolta de l’home cec».

CULTURA / Redacció/Sergi Vázquez  
04/11/2026 14:11
Manresa es converteix en l'epicentre de la intervenció social
Toni Comin és rebut a la plaça Major de Manresa
El Consell del Bages organitza un intercanvi de 28 joves
Últims dies per demanar els ajuts municipals per a entitats esportives
L’Angoixa dels Innocents presenta el seu primer disc, La revolta de l’home cec, un treball de deu cançons que parteixen d’històries de vida i es mouen entre el patiment i l’esperança. El trio anoienc situa les lletres al centre d’una proposta que combina folk, pop i rock i busca remoure consciències. Les cançons neixen de vivències que diferents persones han compartit amb Jordi Garcia, cantant, guitarrista i compositor del grup. «Són deu petites històries que parlen de gent que m’he anat trobant a la vida», explica. A partir d’aquestes experiències, el disc aborda sentiments i situacions en què els oients es poden reconèixer. «En un món tan convuls, on s’han perdut valors tan bàsics com el respecte, és difícil que un no tingui ganes de cridar ben fort», assenyala.

La guitarra, el violoncel i la bateria donen forma a un repertori eclèctic, amb influències anglosaxones i sonoritats que també s’acosten al country, la música clàssica o el jazz. El fil conductor és el contingut de les cançons: «Cada lletra necessita una musicalitat en concret i anem a buscar això», resumeix Jordi, que defineix la formació com un «grup cantautor». Les deu peces del disc s’han seleccionat entre una vintena de cançons i lletres que el grup ha anat treballant i portant als escenaris. La tria recull les que els músics volien compartir en aquest primer treball discogràfic.

Cançons per escoltar de prop

La formació aposta per sales i espais que afavoreixin l’escolta i el contacte amb el públic. «Som una coseta petita que fa cançons petites perquè s’escoltin de prop», afirma Jordi. Aquesta proximitat defineix els directes del trio, que dona protagonisme a la paraula i a la interpretació. «Poder mirar-te als ulls i dir-te que t’ho estic cantant a tu, això no té preu», afegeix.

Sobre l’Angoixa dels Innocents

L’Angoixa dels Innocents recull històries en forma de cançons sorgides del bagatge musical de Jordi, que acumula més de 25 anys de trajectòria en diferents formacions. El desembre del 2023, el projecte va estrenar l’espectacle Sota la pell a La Casa del Teatre Nu de Sant Martí de Tous, amb una proposta íntima en petit format. Actualment, el grup anoienc actua en diferents punts de Catalunya. Mentre presenta La revolta de l’home cec, L’Angoixa dels Innocents ja prepara un segon treball i preveu compaginar els concerts amb la creació del nou repertori durant el pròxim any.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: L'ANGOIXA DELS INNOCENTS   DISC 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOCIETAT
10.000 llocs de feina de persones amb discapacitat intel·lectual, en risc

SOCIETAT
Nova regulació que ampliarà el llistat de discapacitats que donen dret a la jubilació anticipada
SOCIETAT
Les dones amb discapacitat denuncien la vulneració habitual dels seus drets
CULTURA
El pes de les administracions autonòmiques en les discriminacions lingüístiques es duplica en cinc anys
El Kids&Us Manresa incorpora l'aler-pivot Isaiah Mobley per als pròxims dos mesos
S’implanta per primera vegada un marcapassos sense cables a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa
La plaça de la Farola de nit
Toni Comin és rebut a la plaça Major de Manresa
Manresa fa el sorteig per escollir els membres de les meses electorals per a les eleccions generals
El Baik és distingit com la Millor Iniciativa Local als Premis Nacionals de Mobilitat
El Consell del Bages organitza un intercanvi de 28 joves
Últims dies per demanar els ajuts municipals per a entitats esportives


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]