Dimecres 29 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bages desaprova l’obra de la C-55 i clama el desdoblament
Alcaldes i entitats admeten que la mitjana evita els xocs frontals, però denuncien la lentitud de la via i els taps que s’hi fan cada dia; asseguren que sense un doble carril “es perd competitivitat”
Imatge d'arxiu d'una de les mobilitzacions que es van fer per reclamar millores. Foto: Jordi Preñanosa

BAGES / Carmina Oliveras  
09/03/2016 11:35
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
Les obres que des de fa prop de nou mesos s’estan fent a la C-55 encaren la seva recta final i els alcaldes afectats comencen a veure les orelles al llop. El vial és ara més segur –s’ha instal·lat una mitjana entre Manresa i Castellbell i el Vilar que evita els xocs frontals i, en conseqüència, les morts– però la carretera que n’ha quedat és una “via lenta” que resta competitivitat al territori. Una “ratera” que fa que cada cop que hi ha un petit accident, la carretera quedi col·lapsada, ja que només hi ha un carril per banda amb molt poc espai als laterals. I això, explica Fina Casals, de la Plataforma No més Morts a la C-55, “passa cada dia, i Autema no aixeca barreres”.

El gros dels treballs està fet i sobre el terreny es percep que només queda la senyalització i la pintura definitiva. Casals explica que “un cop fetes, òbviament la via millorarà, però continuarem tenint els embussos. Ens ha quedat una carretera perquè hi passin 5.000 vehicles, no 30.000, que són els que té la C-55”. En aquesta línia, la plataforma i també els alcaldes veuen que ha arribat el moment de reactivar la reclamació del desdoblament, estretament lligat a la gratuïtat de l’autopista de Manresa a Terrassa (C-16), una de les més cares de l’Estat espanyol.

Cristòfol Gimeno, alcalde de Castellgalí (PSC), admet que “l’obra és una mesura per evitar la mortalitat”, però apunta que “no és suficient: volem el desdoblament com a mínim fins al túnel de Bogunyà. És necessari i el territori ho mereix; cada petita topada provoca una retenció. Abans tardaves 15 minuts a anar a Manresa, ara en són 30”.

El seu homòleg de Sant Vicenç de Castellet, Joan Torres (CiU), afirma que “el corrent d’opinió és molt desfavorable. No crec que l’obra sigui òptima”. L’alcalde, que per anar a Manresa dóna la volta pel Pont de Vilomara “per no passar per la C-55”, es mostra “pràctic”: si desdoblar val 130 milions i el rescat prop de 800, fem el més barat i després ja ens mirarem l’autopista”.

De la mateixa manera opina Montse Badia, alcaldessa de Castellbell i el Vilar (PSC), que critica una situació que “indueix a fer trampes: hi ha gent que aprofita els carrils d’accés per avançar per la dreta i les emergències no tenen espai per avançar per molt que els vehicles s’apartin, i per ells el temps és més que important”.

Cecilio Rodríguez, alcalde del Pont (PSC), pateix els efectes col·laterals: cada dia passa més gent pel seu municipi per esquivar una C-55 que “és una tómbola, per això la gent busca alternatives”. El territori, diu, necessita “la gratuïtat de la C-16, el desdoblament de la C-55 i la connexió amb la B-40 per no perdre competitivitat”. Més dura és Fina Casals: “estan condemnant el Bages a la misèria. Cap empresa vindrà”.

Manresa també vol eliminar el peatge
L'Ajuntament de Manresa valora positivament el fet que s’hagin realitzat treballs de millora a la C55, de manera que s’ha actuat de manera contundent per millorar la seguretat i aconseguir l’objectiu prioritari de reduir l’elevada sinistralitat a la via. Amb tot, lògicament amb aquestes mesures no queda resolta la mobilitat, ni interna ni de les comarques centrals de Catalunya amb la zona metropolitana.

Per tant, el consistori continua reclamant, com va fer al seu dia en la Declaració del Consell d’Alcaldes del desembre passat, treballaran per  la progressiva l'eliminació del peatge de l'autopista C-16, en els terminis corresponents així com la construcció d'enllaços en totes les direccions a Viladordis i el Pont de Vilomara, cosa que donaria resposta a la necessitat del territori de disposar d'una via ràpida i gratuïta a l'àrea metropolitana. Igualment, demana el desdoblament d’almenys el tram Manresa-Castellbell de la C55 per millorar la mobilitat interna al Bages i la finalització de la B40 per part del govern central.

Reunió amb Rull
El president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas (ERC), va avançar ahir que divendres es veuran amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.

Serà l’inici de les reunions que la Generalitat es va comprometre a tenir amb el territori per a valorar els efectes de les bonificacions a l’autopista que van entrar en vigor el gener amb l’objectiu de traspassar trànsit de la C-55 cap a la C-16. Uns descomptes que han generat molts dubtes entre els usuaris (varien en funció dels recorreguts i només s’apliquen en hores determinades) “i un centenar de queixes”, diu Casals.

La percepció entre els alcaldes és que no han funcionat. Tot i això, Comas va demanar ahir “no encendre el foc abans d’hora; primer hem de tenir els números a la mà”



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARRETERA C-55  OBRES C-55 
També et pot interessar:
BAGES
La plataforma de la C-55 insisteix que cal el desdoblament
MANRESA
Adjudicades per 4,7 milions les obres a la C-55 i C-58
BAGES
Nous panells intel·ligents al corredor de la C-55, la C-16 i la C-58

MANRESA
Caçat un solsoní que circulava a 185 km/h per la carretera C-55
BAGES
El Govern licita millores a la C-55 i C-58 per valor de 6 milions d’euros
MANRESA
El Govern fa l'accés a la C-55 des de Bufalvent
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]