Divendres 06 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Detenen catorze joves relacionats amb aldarulls i saquejos després d'una protesta d'estudiants
El 21 d’octubre es van fer set detencions per desordres públics i una per atemptat contra els agents de l’autoritat.
Protesta d'estudiants a Manresa.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
06/11/2026 11:46
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la comissaria de Manresa han detingut catorze joves com a presumptes autors dels delictes de desordres públics, atemptat contra els agents de l’autoritat, robatori amb violència i lesions. El mateix dia dels fets, el 21 d’octubre, es van fer vuit detencions conjuntament amb la Guàrdia Urbana de Manresa. Posteriorment, la investigació va permetre identificar i relacionar vuit menors més amb els incidents. Sis d’ells van ser detinguts entre els dies 2 i 3 de novembre, mentre que els altres dos són inimputables per raó d’edat.

El passat 21 d’octubre es van produir diversos aldarulls, actes vandàlics i saquejos al centre de Manresa. Els incidents es van iniciar en el context d’una protesta d’estudiants i es van prolongar durant la resta de la jornada. Durant la mobilització es van produir danys en edificis públics, així com llançaments de pedres contra agents i vehicles policials. Per aquests fets, es va detenir un menor d’edat per un delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat.

A més, un grup de menors va cometre un robatori amb violència i va agredir altres joves que participaven en la protesta. Paral·lelament, un altre menor va sostreure un paquet a un repartidor a domicili. A la tarda, un cop finalitzada la mobilització, un grup de joves va continuar provocant incidents i alterant l’ordre públic. Concretament, van causar danys al mobiliari urbà, van cremar papereres i van fer pintades i trencaments de vidres en diversos establiments. També van desplaçar contenidors amb la intenció de tallar el trànsit i aixecar una barricada.

Posteriorment, els joves van entrar a un supermercat, on van provocar desordres, van bolcar prestatgeries amb productes alimentaris i se’n van endur articles. També van sacsejar i intentar obrir vehicles estacionats a la via pública. Aquell mateix dia, els Mossos d’Esquadra van localitzar i detenir set persones relacionades amb els fets per un delicte de desordres públics.

La investigació suma sis detinguts més

Arran de les denúncies recollides i de diverses gestions d’investigació, el grup especialitzat en delinqüència juvenil i delinqüència urbana de la comissaria de Manresa va identificar i detenir sis persones més relacionades amb els incidents. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

El perfil dels detinguts

En total, s’han practicat quinze detencions a catorze persones pels fets del 21 d’octubre: deu per desordres públics, una per atemptat contra els agents de l’autoritat, tres per robatori amb violència i una per lesions. Una de les menors acumula dues detencions, una per robatori amb violència i una altra per lesions. Entre els detinguts hi ha tretze menors d’edat, d’entre 14 i 17 anys, i un jove de 19 anys. Es tracta d’onze nois i tres noies. Tots els detinguts per desordres públics i atemptat contra els agents de l’autoritat són nois. Un d’ells va tornar a ser detingut tres dies més tard, el dissabte 24 d’octubre, durant els aldarulls que es van produir a Barcelona. D’altra banda, les tres noies les han detingut per la seva presumpta participació en els delictes de robatori amb violència i lesions. La investigació també ha permès identificar i relacionar amb els fets dos menors més, d’entre 11 i 13 anys, implicats en el robatori amb violència i les lesions, però que són inimputables per edat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DETINGUTS   PROTESTA ESTUDIANTS  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Detenen un home i una dona per receptació, usurpació d'identitats, estafa i blanqueig de capitals
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra detenen un home i una dona per tràfic de drogues a Manresa
ACTUALITAT
Detenen dos homes per un robatori a l'interior d'un vehicle a l'aparcament del Monestir de Montserrat

ACTUALITAT
Detinguts dos homes per quatre atracaments violents
ACTUALITAT
Detenen dues persones per cultivar 798 plantes de marihuana a Rajadell
ACTUALITAT
Detenen quatre persones per cultivar 1.626 plantes de marihuana
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages
Detenen catorze joves relacionats amb aldarulls i saquejos després d'una protesta d'estudiants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]