|
| Obre l’exposició que celebra els 150 anys de la Policia Local de Manresa |
| Una gran maqueta de l’edifici de La Florinda, seu del cos policial, rep totes les mirades durant la presentació |
 |
| Maqueta de La Florinda de Manresa, part de l'exposició del 150è aniversari de la Policia. Foto: Noemí Badrenas |
|
| MANRESA / Noemí Badrenas |
| 08/06/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
La Policia Local de Manresa celebra enguany el seu 150è aniversari i un dels actes destacats és la mostra que restarà exposada a l’auditori de la Plana de l’Om des d’aquest dimecres i fins al proper 21 de juny.
A la presentació que s’ha fet de l’exposició totes les mirades han estat centrades en la gran maqueta de La Florinda, que ha estat fabricada per l’agent de la Policia Francisco González Montiel, qui hi ha dedicat les seves hores lliures durant els últims sis mesos i “al garatge de casa”, segons ha explicat Montiel. L’altre agent responsable de l’exposició és Joan Carles López Flores.
L’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, la regidora de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Olga Sánchez, i el cap de la Policia Local de Manresa, Jordi Mora, han estat presents a l’acte que ha donat el tret de sortida a la mostra, la qual es podrà veure fins el dia 21 de 6 a 9 del vespre. Sánchez ha agraït “la motivació que ha demostrat la gent per aportar material a l’exposició, que pertany principalment a la generació dels seus avis, els primers policies que vam tenir a la ciutat”.
La mostra vol destacar també, com ha afirmat Junyent, la importància del cos de Policia femení: “Manresa va ser la segona ciutat catalana, després de Barcelona, en tenir dones policies. En concret, les primeres agents van adherir-se al cos policial el 1981”, ha explicat Junyent, qui ha aprofitat la presentació de l’exposició per felicitar la Policia per la “feina feta durant aquests 150 anys”.
Entre els articles exposats s’hi poden veure antics uniformes, cascos i vehicles que ha utilitzat el cos policial durant aquests 150 anys; els primers reglaments, escrits a mà, que guiaven les actuacions dels primers agents de la seguretat a la ciutat; alguns dels primers aparells que utilitzava la Policia Local de Manresa, com alcoholímetres o transmissors; i dos sabres que servien d’arma al voltant de 1920, entre d'altres.
Alguns dels actes que s’emmarquen en el programa del 150è aniversari són la VI Caravana Solidària organitzada per IPA Bages aquest proper dissabte, que comptarà amb la presència de 40 vehicles dels serveis d’emergència; el Dia de la Policia Local de Manresa, que tindrà lloc el proper 17 de juny al pati del Kursaal, a les 12 del migdia; o la presentació del llibre ‘150 anys de la Policia Local de Manresa’ que es durà a terme el 23 de novembre al Centre Cultural del Casino. |
|
|