|
| Els treballadors exigeixen un posicionament clar a Ercros |
| Els sindicats han enviat una carta perquè la química aclareixi si marxarà de Cardona |
 |
| La Terrera Vella, la que Ercros encara està buidant, situada a la Vall Salina, un indret ara protegit. Foto: C.O. |
|
| CARDONA / Carmina Oliveras |
| 23/06/2016 17:38 |
 |
|
|
 |
Els sindicats de CCOO i UGT han enviat una carta formal a Ercros perquè l’empresa aclareixi si marxarà de Cardona a finals del 2017, tal com va avançar ahir dimecres aquest diari. Josep Maria Peña, un dels delegats de personal de la fàbrica bagenca –on treballen 35 persones–, ha exigit un posicionament clar a la química “perquè no podem viure durant un any i mig amb aquesta incertesa”.
Segons ha relatat, el director de negocis els va comunicar fa uns mesos que la pèrdua d’un gran client “podria fer reduir la producció a Cardona, que hi podria haver algun acomiadament i que s’estaven fent esforços per millorar la qualitat de la sal, però la setmana següent ens vam quedar glaçats quan ens va dir que les possibilitats de continuar eren mínimes; va ser un gerro d’aigua freda”.
Des d’aleshores, diu, “ens hem vist amb l’alcalde i amb els dos sindicats, però l’empresa no ens ha aclarit res més”, motiu pel qual han enviat la carta. Abans de fer cap mobilització, esperaran uns dies perquè Ercros contesti. També estan a l’espera de la reunió que es farà entre l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i la Generalitat per a tractar el tema.
Peña també ha corroborat que darrera la possibilitat de tancament hi hauria el fet que la nova sal vacuum de Súria proporcionaria a Ercros un mineral més barat i de més qualitat tot i haver-lo de comprar a través d’un intermediari, ja que Iberpotash va donar l’exclusiva de compra a la multinacional holandesa Akzo. En aquest sentit, el delegat de personal ha dit que “en qualitat no podem competir, però s’ha de tenir en compte que a Cardona deixaran de fer una labor mediambiental”. |
|
|