Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’oposició de Monistrol vol més informació sobre l’aigua
Xavier Silva, cap de llista de PDC, critica l’opacitat del govern i assegura que “no s’està comptant amb l’oposició per res”; dimarts es va confirmar que l’aigua domèstica estava contaminada
Diumenge es va instal·lar un camió cisterna al cremallera per tal que els veïns poguessin anar a buscar aigua; ahir en van circular dos pel poble. Foto: Noemí Badrenas

BAGES / Noemí Badrenas  
21/09/2016 11:35
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L’oposició al govern de Monistrol de Calders ha carregat contra la “manca d’informació” per part de l’Ajuntament pel que fa a la situació que es viu al poble des de diumenge, quan Sorea –l’empresa subministradora– va alertar que l’aigua potable feia olor de carburant i dimarts les analítiques van confirmar que estava contaminada amb hidrocarburs.

Xavier Silva, cap de llista de PDC a Monistrol, critica que “no s’està comptant amb l’oposició per res, tenim la mateixa informació de la que disposa qualsevol ciutadà que dimarts va assistir a la sessió informativa organitzada pel govern”. Segons Silva, membres del consistori es van reunir ahir amb tècnics del Departament de Sanitat de la Generalitat i no se’ls va convidar a participar-hi, de manera que la formació política està preparant una petició escrita per demanar que “s’inviti l’oposició a col·laborar quan s’han de prendre decisions en situacions com la que estem vivint, que és prou important per al poble”.

El cap del principal partit a l’oposició ha mostrat el seu malestar a aquest diari per la “confusió” de les declaracions de l’alcalde, Joan Miquel, davant els centenars de veïns que dimarts van assistir a la reunió informativa: “Primer es va descartar amb tota seguretat la hipòtesi de la fuita de la caldera del pavelló; després va semblar que ells mateixos dubtaven i ho tornaven a considerar com a possible causa de la contaminació”. Silva diu que la situació requereix “un peritatge independent i no a mans dels tècnics del propi Ajuntament”.

Preguntat sobre l’anunci que, casualment, el consistori va publicar dimarts al web conforme s’obria el període per sol·licitar la gestió de l’aigua potable al municipi, de la que era s’encarrega Sorea, Silva afirma que no veu relació amb els fets recents però que “és una concessió, com la de les escombraries, que va caducar fa molts anys i s’ha anat prorrogant sense obrir-la a concurs públic”.

Recordem que Monistrol no té aigua potable des d’aquest diumenge, quan es va fer l’alerta que tenia mal gust i feia olor a gasoil. Aquest dimarts es van tenir part dels resultats dels anàlisis i l’alcalde va confirmar que l’aigua estava contaminada amb hidrocarburs i que se’n prohibia el consum per boca, és a dir, per beure, cuinar i rentar-se les dents. Durant el dia d’ahir Miquel es va negar a fer declaracions a aquest mitjà.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MONISTROL DE MONTSERRAT 
També et pot interessar:
BAGES
Treballs de prevenció a les franges de protecció contra incendis forestals
BAGES
Mor una persona en caure per un barranc a Monistrol de Montserrat
BAGES
La gent gran de Monistrol de Montserrat es llança a fer servir Internet

BAGES
El Molt Honorable President Sr. Pere Aragonès, visita Monistrol
BAGES
35 joves de Monistrol de Montserrat participen a la Sortida a Portaventura
BAGES
Projecte d'urbanització d'un solar en desús al passeig de la Canaleta
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]