Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Generalitat adjudica el projecte de la prolongació de l'avinguda dels Països Catalans de Manresa
L’actuació permetrà afavorir la connexió de la ciutat amb la carretera C-55 i l’autopista C-16. El projecte s’emmarca en el pla global de millora de la mobilitat al Bages
Imatge de la zona on s'ha de construir el nou vial; ara, l'avinguda dels Països Catalans finalitza amb un ampli terreny de camps abandonats. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
24/09/2016 11:35
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a perllongar l’avinguda dels Països Catalans de Manresa entre la carretera de Viladordis i la plaça Prat de la Riba. Aquesta actuació vol afavorir la connectivitat amb la ronda de Manresa (C-55) i amb l’autopista C-16 i s’emmarca en el pla global de millora de la mobilitat al Bages que està desplegant la Generalitat.

El projecte concretarà els detalls tècnics de l’obra, que consistirà en la construcció d’un nou vial, previst d’acord amb el planejament urbà de Manresa. Aquest vial s’iniciarà amb un nou encreuament amb la carretera de Viladordis, que permetrà enllaçar amb la C-55, primer, i amb la C-16, posteriorment. El projecte estudiarà com resoldre les diverses cruïlles, en particular la del carrer Fra Jacint Coma i Galí i la formada amb la prolongació del carrer Arquitecte Montagut.

Vial urbà de 800 metres de longitud
Aquest nou vial urbà tindrà una longitud de 800 metres i constarà d’una calçada bidireccional de6,40 metresd’amplada i vorera a cada costat. La vorera al costat centre urbà tindrà una amplada variable, superior als2 metres, i al costat nord de 1,50 metres.

Es preveu una rotonda a la cruïlla amb la carretera de Viladordis i una altra rotonda al carrer Fra Jacint Coma i Galí, a més de la millora de la resta dels encreuaments. El traçat finalitza a la plaça Prat de la Riba, per connectar amb resta de carrers.La redacció del projecte s’ha adjudicat per un import de 100.000 euros i un termini de 10 mesos i es desenvoluparà de forma consensuada amb l’Ajuntament de Manresa. S’estima que el pressupost de les obres serà d’uns 2,7 milions d’euros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Fotografia matinal de la plaça Neus Català
Manel Deli , Campió del Mon M50
Josep Perarnau, 1r classificat de la VIII tirada commerorativa del Mundial de tir de carrabina BR50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Diumenge 27 de setembre, concert de Dhrupad, música clàssica índia al interior de la Torre Lluvià
S’amplia l’àrea pavimentada entorn del Cobert de la Màquina de Batre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]