Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ercros eleva els seus beneficis a 27 milions mentre Cardona continua en suspens
La xifra supera en 21,40 milions d'euros el resultat obtingut en el mateix període de 2015
Manifestació dels treballadors, que van tallar la C-55 per reclamar que Ercros no tanqui la planta de Cardona. Foto: C.O.

CARDONA / Redacció / Carmina Oliveras  
07/11/2016 17:32
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
En els nou primers mesos de l'any, Ercros ha obtingut un benefici de 27,28 milions d'euros, una xifra que supera en 21,40 milions d'euros el resultat obtingut en el mateix període de 2015 i multiplica per 3,8 vegades el benefici de tot l'exercici 2015, segons les dades que ha facilitat aquest dilluns la mateixa empresa.

El benefici, asseguren fonts de la química, confirma "la tendència positiva posada de manifest al llarg de l'any i és conseqüència tant de l'estratègia seguida per l'empresa i les actuacions de reestructuració dutes a terme en els darrers anys, com de la favorable conjuntura d’aquest període".

Mentrestant, el futur de la planta de Cardona continua en suspens. Josep Maria Peña, representant dels treballadors bagencs, ha explicar aquest dilluns al matí a aquest diari que "seguim igual". De moment, ha dit, els treballadors no tenen constància del tancament oficial de la fàbrica cardonina i continuen amb l'angoixa de no saber què passarà a partir del gener, quan Ercros tindria la voluntat de tancar, segons els va comunicar l'empresa de manera extraoficial.

La possible marxa d'Ercros de Cardona generaria l'acomiadament de la trentena d'operaris directes i també d'altres llocs de treball indirectes que pengen de la fàbrica. A més, com ja ha recordat l'alcalde, Ferran Estruch, en més d'una ocasió, es produiria un perjudici ambiental considerable, ja que el runam de la Terrera Vella quedaria a mig buidar.

Treballadors i Ajuntaments temen que Ercros prefereixi comprar la nova sal d'alta qualitat (vacuum) que començarà a produir Iberpotash a Súria que continuar explotant l'escombrera. Els treballadors s'han manifestat en dues ocasions, però de moment els seus reclams no han obtingut resposta.

Fonts de l'empresa han assegurat a aquest diari aquest dilluns al matí que la carpeta de Cardona continua en fase d'estudi. Ercros ja va explicar fa uns mesos que el canvi de tecnologia imposat per Europa (de cèl·lules de mercuri a cèl·lules de membrana) farà que Flix tanqui la producció de clor, mentre que a Vilaseca continuarà. Falta saber, doncs, què passarà finalment amb Cardona. "S'està valorant", ha dit la química.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONFLICTE ERCROS CARDONA 
També et pot interessar:
CARDONA
Cardona demana a la Generalitat que mitjanci amb Ercros
CARDONA
El sindicat CCOO demana a Ercros que no marxi de Cardona
CARDONA
Ercros va oferir als empleats de Cardona trasllats a Madrid

CARDONA
Els treballadors d’Ercros Cardona anuncien vaga
CARDONA
Ercros té mig any per fer el nou pla de restauració de Cardona
CARDONA
Els alcaldes de Cardona i Flix anunciaran accions aquest dimarts
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]