Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Catalunya Central es prepara per a l'època de nevades
L’objectiu del Pla NEUCAT és millorar la coordinació entre els cossos operatius de la Generalitat, els gestors de carreteres, les empreses de subministrament elèctric i els ajuntaments
Imatge de Sant Salvador de Guardiola nevat. Foto: Aj. Guardiola

BAGES / Redacció  
25/11/2016 11:35
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
Aquest divendres al matí ha tingut lloc a la seu de la Delegació del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central (Palau Firal de Manresa), la reunió de la campanya de nevades 2016/2017 a la Catalunya Central.
 
La reunió ha comptat amb l’assistència del director dels Serveis Territorials d’Interior a la Catalunya Central, Eduard Freixedes; la responsable de Protecció Civil a la Catalunya Central, Agnès Centellas; el cap de l’Àrea de Predicció del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), Santi Segalà; representants dels cossos operatius, presidents dels Consells Comarcals, gestors de la xarxa viària i gestors de companyies elèctriques de distribució.
 
El director dels Serveis Territorials d’Interior a la Catalunya Central, Eduard Freixedes ha estat l’encarregat d’inaugurar la sessió. A continuació, la responsable de Protecció Civil a la Catalunya Central, Agnès Centellas, ha presentat als assistents com s’ha preparat per Protecció Civil de la Generalitat i els altres organismes vinculats la campanya de nevades 2016/2017. El cap de l’Àrea de Predicció del Servei Meteorològic de Catalunya, Santi Segalà, ha estat l’encarregat d’explicar com s’emeten els avisos de perill meteorològic per part de l’SMC.
 
Després s’ha obert un torn d’intervencions per part dels cossos d’emergències, gestors de la xarxa viària, gestors de les elèctriques i responsables dels Consells Comarcals, per explicar les seves novetats i proposar mesures concretes de coordinació al territori.
 
Cal tenir en compte que la xarxa viària de la Catalunya Central està gestionada per deu gestors diferents: la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, el Ministeri de Foment, Túnels de Barcelona i Cadí, Autema, Cedinsa, Eix Diagonal i les diputacions.
 
Pel que a la distribució d’energia elèctrica, servei bàsic vulnerable en emergències per nevades, a la Catalunya Central està gestionada per cinc gestors: Endesa, Estabanell Energia SA, Electra del Cardener SA, Elèctrica de Guixers SL i Electradistribució Centelles SLU.
 
En totes les intervencions s’ha incidit en el fet que davant un episodi de nevades, els ciutadans han d’actuar de forma responsable, reduir la mobilitat i sortir preparats amb cadenes per no posar en perill la seva integritat física ni la dels seus familiars i facilitar la tasca de les màquines llevaneus i l’actuació dels serveis d’emergència.
 
El Pla NEUCAT es pot consultar al web de Protecció Civil, a l’enllaç http://interior.gencat.cat/emergencies. Els consells a la població es poden consultar a l’enllaç http://interior.gencat.cat/nevades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments
Imagina’t portarà aquest diumenge al teatre Conservatori el clàssic de ‘L’illa del tresor’
Oberta la convocatòria per a la direcció del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]