|
| Rull assegura que els nous descomptes a la C-16 es començaran a aplicar el gener |
| Les bonificacions s'havien d'aplicar el setembre, però Autema les va recórrer; el conseller també ha avançat una nova reunió amb els alcaldes per tractar el protocol d'aixecament de barreres de l'autopista |
 |
| El conseller Rull, en una reunió passada del Consorci Viari del Bages. Foto: Jordi Preñanosa |
|
| BAGES / Redacció |
| 01/12/2016 11:35 |
 |
|
|
 |
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha advocat aquest dijous al Parlament per un nou model de finançament i gestió de la xarxa viària “perquè pugui canviar el model actual de peatges que obliguen molts ciutadans a utilitzar vies que no tenen prou capacitat”.
El conseller ha posat com a exemples la C-55, una via lliure de pagament d’un carril per sentit, “congestionada” i la C-16, una autopista “buida”, ha afirmat. “Hem de ser capaços, i aquesta és la línia d’actuació del Govern, d’invertir o equilibrar els termes d’aquesta contradicció”, ha dit Rull. En aquest sentit, el conseller ha posat de relleu que el gener vinent entrarà en vigor el nou decret que permetrà ampliar les bonificacions que s’apliquen actualment a la C-16 –del 100% per a trànsits interns al Bages i del 50% en els recorreguts cap al Berguedà o cap al Vallès.
El nou sistema, així, “permetrà incrementar el nombre d’usuaris beneficiats” i facilitar el transvasament de vehicles de la C-55, que té una intensitat de trànsit que arriba als 36.000 vehicles, a la C-16, per on només hi passen “14.000 vehicles diaris” quan té una capacitat per a 60.000. El conseller ha argumentat que el Govern vol desenvolupar “alternatives amb mesures serioses, sòlides i raonables". D’altra banda, Rull ha anunciat que el 19 de desembre vinent, “hi haurà una nova reunió amb els alcaldes d’aquest àmbit per revisar els protocols d’aixecament de barreres de la C-16 en cas d’accident a la C-55”. |
|
|