Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Un tercer edifici dels Drets també anirà a terra
Els treballs d'enderroc de les dues finques que van caure a finals de desembre han destapat la inestabilitat de l'immoble del costat, que també estava deshabitat
Es tracta de l'edifici adjacent als enderrocats per la banda dreta, ja amb entrada per la via Sant Ignasi. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
11/01/2017 11:35
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
L’Ajuntament de Manresa ha declarat en ruïna un altre edifici deshabitat de l’entorn de la Baixada dels Drets –concretament a la plaça de Sant Ignasi 19- i l’enderrocarà. Aquesta decisió s’ha pres arran dels enderrocs efectuats amb motiu de l'esfondrament de les cases dels números 4 i 2 de la Baixada dels Drets i després de comprovar també que la mitgera del número 19 de la plaça Sant Ignasi que ha quedat al descobert presenta un estat molt precari, segons han informat fonts municipals, que han afegit que "per garantir l’estabilitat d’aquest edifici es necessitaria construir una estructura auxiliar que té un elevat cost econòmic".
 
Aquest dimarts, els serveis tècnics municipals van fer una inspecció a la finca, que es troba deshabitada des de fa anys. Durant la inspecció es va poder constatar que l’edifici té un conjunt de lesions en els seus elements estructurals i a la teulada, que comporten filtracions d’aigua al seu interior que comporten la declaració de ruïna imminent. Donades les noves circumstàncies, per a l'Ajuntament "no té cap sentit la construcció d'una estructura auxiliar, ja que té un cost desproporcionat en relació a l’estat de l’edifici, que es troba en un estat molt precari".
 
Amb aquest nou enderroc també es podrà completar l'enderroc de la part posterior de la finca del número 4 dela Baixada dels Drets que s'havia deixat justament per garantir l'estabilitat de la finca del número 19.
 
Tractant-se d'una obra emergent, l'Ajuntament actuarà subsidiàriament i, posteriorment, demanarà el rescabalament a la propietat, tal i com també haurà de fer amb les dues primeres finques que van caure, i com també haurà de fer en un altre cas d'edifici declarat ruïnós al barri de Les Escodines.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
El Consell Municipal dels Infants inicia les activitats del nou curs
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]