Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Forcen el president d’Aigua del Solsonès a deixar el càrrec
Nou dels onze representants municipals presenten una moció de censura que desvinculen dels contractes irregulars; Solà es defensa afirmant que és la persona que ha volgut “fer les coses bé”
SOLSONÈS / Carmina Oliveras  
23/01/2017 12:32
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Els informes que evidencien que la Mancomunitat d’Abastament d’Aigua del Solsonès (MAAS) va firmar contractes irregulars amb l’empresa Ditec –que és a nom del fill del director tècnic de l’ens– i que aquest diari va publicar dissabte han aixecat polseguera a la comarca.

Nou dels onze representants municipals de l’organisme supramunicipal han presentat una moció de censura contra el president de la mancomunitat i alcalde de Riner, Joan Solà –la persona que va fer públic que existien els citats informes–, que es veurà obligat a deixar el càrrec de president el proper dilluns, quan és previst que la moció es debati al ple de l’organisme.

Entre els dos blocs –els que han presentat la moció de censura i el del propi Solà, que compta amb el suport d’un representant– hi ha discrepàncies sobre com s’han anat desgranant els episodis que han acabat amb l’aflorament dels informes i també amb les raons que han empès a la majoria de representants a presentar la moció.

Solà va explicar ahir que quan es va adonar que la renovació del contracte amb Ditec podia ser il·legal va decidir aturar-ho i que acte seguit va demanar els informes per esbrinar si s’ajustaven o no a la llei. Com a conseqüència, va dir, es va generar el retard en la lectura dels comptadors de l’aigua –que és el que va fer destapar el cas–, ja que es va voler “assegurar molt bé” de la legalitat de la signatura del nou contracte amb DITEC, va subratllar.

Per a Solà, el retard en les lectures és una “conseqüència de voler fer les coses bé”. I hi va afegir: “Tenia tres informes que deien que no es podia seguir contractant l’empresa que coneix tot el sistema d’aigües; estava lligat de mans”. Necessitava, ve a dir, temps.
I aquest temps és el que no li han donat els promotors de la moció, que acusen Solà d’immobilisme i de no ser capaç de prendre decisions amb celeritat. Ho desvinculen, per tant, del fet que Solà fes pública l’existència d’uns informes que poden desembocar en un presumpte cas de prevaricació i que deixen la mancomunitat en entredit.

“No prenia decisions”
David Rodríguez, alcalde de Solsona –un dels municipis que han firmat la moció– va explicar que com a població el què volen és que l’ens funcioni i que no poden confiar en un president que “no va prendre decisions quan s’estaven acumulant retards en les lectures”.
Rodríguez va afirmar estar “molt content” que s’hagi destapat el cas i que es pugui “fer neteja”, però “això no té res a veure amb què cal que la mancomunitat funcioni”. I va recordar que l’afer dels contractes a Ditec “ja feia temps que ens preocupava i en el mandat passat el regidor de Solsona que era representant ja va fer alguna observació en reunions sobre aquesta qüestió, perquè ens semblava que potser hi havia alguna cosa que no es feia prou bé i que, com a mínim, era lleig. Per tant, havíem fet arribar la preocupació de Solsona. Ara, en aquest mandat, s’han demanat els informes i tot plegat està pendent de resoldre’s”. Entén, doncs, que les mesures per a corregir-ho estan en marxa.  n



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DITEC  CRISI A LA MANCOMUNITAT D'AIGUA 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
Mocions, l’afer Bonvehí i el cas Ditec; balanç dels dos primers anys de govern
CATALUNYA CENTRAL
La Fiscalia veu indicis de prevaricació en el cas Ditec
CATALUNYA CENTRAL
La CUP vol que s’auditi Aigua del Solsonès

CATALUNYA CENTRAL
Més possibles irregularitats en la gestió d’Aigua del Solsonès
SOLSONÈS
El concurs qüestionat d’Aigua del Solsonès acaba als jutjats
SOLSONÈS
L’alcalde de Clariana és el nou president d’Aigua del Solsonès
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]