Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La ciència centra el pregó de la Festa de la Llum
L’astrònom Ignasi Ribas destaca la tasca educativa de la FUB i el projecte Lab 0_6
Ribas ha estat escollit enguany pregoner institucional per la FUB, administradors de la Festa de la Llum aquest 2017. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Noemí Badrenas  
18/02/2017 11:41
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Un pregó centrat en la ciència, l’astronomia i, precisament, la importància de la llum, ha donat aquest vespre el tret de sortida a la Festa de la Llum de Manresa. El doctor en Física Ignasi Ribas ha estat el pregoner escollit per la Fundació Universitària del Bages, administradora de les festes enguany.

L’emotiu discurs de Ribas ha girat entorn el seu lligam amb la ciutat (on va néixer i on el seu pare va fundar l'empresa Mercafruits), però sobretot en la importància de l’educació per fomentar “l’esperit crític” dels més joves i aconseguir així que “la ciutadania lluiti contra les injustícies del poder, tal com va passar amb la construcció de la Sèquia”. L’astrònom ha destacat, també, la tasca educativa de la FUB i el seu projecte Lab 0_6, que té com a objectiu difondre coneixement científic a infants de 0 a 6 anys.

El científic ha parlat de la seva passió per tot el que té relació amb la comprensió de l'Univers i ha defensat les "veritats objectivables", fent referència a la misteriosa història que envolta el fenomen de la Llum de Manresa, posant l'èmfasi, com no podia ser d'una altra manera, en què tot té una explicació científica. Ribas és vice-director de l'Institut de Ciències de l'Espai des del 2013, director de l'Observatori Astronòmic del Montsec i membre de l'Agrupació Astronòmica de Manresa, entre d'altres.

Abans, al matí, alumnes de les escoles L’Espill i La Sèquia han recreat els fets històrics que va viure Manresa al segle XIV durant la lectura del pregó infantil, que s'ha fet al saló de sessions de l’Ajuntament. Els infants han destacat l’“esforç, enginy i dedicació” que van haver de tenir els manresans d’aquella època per reivindicar la Sèquia davant l’oposició de les elits.

Aquest dissabte, la FUB serà escenari d’alguns dels actes destacats de la jornada, com ara la inauguració de l’Exposició Àngels Freixenet o l’actuació de l’Orfeó Manresà amb El retaule de la Llum. Una altra de les activitats amb més presència serà el lliurament del primer Premi Sèquia. Serà a les 7 de la tarda al Museu de la Tècnica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA LLUM 
També et pot interessar:
MANRESA
Enganxada entre l’oposició i el govern pel discurs de Junyent de la Llum
MANRESA
Una llum misteriosa feta tradició
BAGES
El PSC reclama a Junyent que digui a qui va acusar de "coacció" en el discurs de La Llum

MANRESA
Les imatges de la Festa de la Llum
MANRESA
Arriben els dies centrals de les Festes de la Llum
MANRESA
Comença 'l'Encesa d'una Nova Llum' a la ciutat
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]