Dimarts 23 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa es prepara per la Fira de l'Aixada
Els carrers ja llueixen, des de principis de setmana, l'ambientació medieval característica del certamen

MANRESA / Redacció / Jordi Preñanosa Serra   
22/02/2017 11:52
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Més d’un centenar d’espectacles, activitats i tallers i més de 200 parades ompliran de gom a gom la ciutat de Manresa aquest cap de setmana per celebrar la 20a edició de la Fira de l'Aixada. Aquests dies ja s’estan enllestint els últims preparatius, com l’ambientació medieval dels espais del centre històric, en la qual s'està treballant des de dilluns. Enguany s’han ampliat espais per als espectacles a la Plaça Gispert i al carrer Vilanova, i també s’ha decidit recomptar la gent que assistirà a la Fira.

Aquesta ampliació, a proposta de veïns, entitats i comerciants de la zona, es concretarà en diferents activitats: el col·lectiu Viladomencs, format pels comerciants i veïns, ofereix “El Tribunal” a uns infidels (dissabte i diumenge, a les 13 i les 17 h), i un concert de música antiga el dissabte a les 20.30 h, a càrrec d’Akash-ikà. A més, serà el punt de partida d’actuacions d’altres entitats participants, com Tradiball Endansa, que hi iniciarà el seu cercadanses tant dissabte com diumenge al migdia.

Una de les altres novetats seran els cuireters del carrer del Balç (amb col·laboració amb el Gremi de Blanquers d’Igualada), els Moravians, la cercavila dels ministrers, el Col·lectiu Jueus de l’Aixada, l’espectacle Baixem a la Ciutat o els Jocs del Dimoni. A més, també s’han renovat els actors i actrius que interpreten els personatges de la Fira. A la Plana de l’Om hi haurà activitats i tallers pels infants, una exposició d’armes i també demostracions d’oficis, que es completaran amb els del Parc de la Seu.

Paral·lelament a totes aquestes activitats, es posarà en marxa un concurs de fotografies per Instagram i un d'aparadorisme i decoració interior pels comerciants que s’hi hagin adherit. Per a conèixer tots els actes i horaris dels espectacles, es pot consultar el programa de la festa aquí.




La Plaça Europa amb les banderes 


Aspecte del carrer Sant Miquel 


Portal de Sant Miquel


La plaça Major amb les banderes medievals
 


Un bonic contrallum a la plaça Major


El carrer del Balç acollirà l’exposició de cuireters
 

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AIXADA 2017  TOTES LES AIXADES  GALERIES DE FOTOS 
També et pot interessar:
CULTURA
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
MANRESA
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
MANRESA
La Fira Viba tanca una nova edició amb una gran èxit de públic

MANRESA
La Fira Viba omple el patí del Casino de Manresa
CULTURA
El Teatre Kursaal celebra els deu anys de les gales de presentacions
GALERIES DE FOTOS
Un mural de barri al Centre Cívic Selves i Carner de Manresa
Una vesprada des del mirador de la Balconada
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
Projectes de l'alumnat de Manresa, guardonats a la 20a edició dels Premis Nous i Noves Professionals
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]