Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Iberpotash vol negociar la sentència amb els veïns de la Rampinya
L'empresa diu que si no volen es personarà sola davant el jutge
Camions dins les instal·lacions del centre de producció de Sallent. Foto: C.O.

SALLENT / Carmina Oliveras  
05/04/2017 14:00
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes
Fonts d'Iberpotash han explicat a aquest diari que aviat intentaran negociar amb els veïns del barri de la Rampinya de Sallent per mirar de lligar un acord que els permeti oferir una solució conjunta i pactada davant del TSJC –en la qual també hi hauria d'haver el vistiplau de la Generalitat– que desencalli la incertesa que ara mateix plana sobre la fàbrica i la mina de Sallent, de la qual depenen 1.000 treballadors directes i 4.000 més d'indirectes.

Es tracta de l'associació que al seu dia va iniciar el litigi contra el runam per danys ambientals i a la qual el jutge li va donar la raó. Iberpotash es va veure obligada a dir com restauraria la zona. Va presentar un pla i hi va posar data: el 30 de juny del 2017 deixaria d'abocar sobrant a la muntanya sense sobrepassar mai els 528 metres d'alçada.

La mina de Sallent està pràcticament esgotada i la solució passa per augmentar la producció a l'altra mina del Bages, la de Súria, conservant així els llocs de treball. Però la rampa de grans dimensions que ho ha de permetre va amb retard –Iberpotash ha dit que estarà llesta entre finals del 2018 i principis del 2019– i la data de la sentència se'ls ha tirat a sobre. Treballadors i agents socials i econòmics del Bages ja han fet notar la necessitat d'obtenir una moratòria per continuar abocant fins que la rampa no estigui feta. Veuen perillar els llocs de treball.

Ara, l'empresa diu que ho intentarà negociar amb els veïns. Malgrat que hi hagi una sentència i les posicions entre veïns i Iberpotash sempre han estat molt enfrontades, la via de l'acord és el marc ideal per a la companyia. Si no ho aconsegueix, ho proposarà com a empresa al jutge: “Creiem que és possible posar d'acord les parts i fer-ho conjuntament”, han afirmat fonts d'Iberpotash.

Les mateixes fonts han reconegut que la data se'ls ha tirat al damunt, i per aquest motiu creuen que si les tres parts –veïns, empresa i govern– van davant el jutge amb un acord, “es pot resoldre”. Necessiten “18 mesos per acabar la rampa, i si ens els donen seguirem sense sobrepassar els 538 metres, segur, perquè ara estem a 509”.



Comentaris
Cogullo | 06-04-2017 | 16:14
Como se repite esta barbaridad de 5000 puestos de trabajo? No existe un poco de criterio en la prensa? Es que nadie se para a pensar que los salarios de 5.000 trabajadores ( caros ..... la minería paga bien) representan las ventas anuales de Iberpotash ( 300 millones). Que mas da... mientras un numero cuela para defender los puestos de trabajo de unos pocos privilegiados que contaminan nuestra agua, todo vale.
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IBERPOTASH  PROJECTE PHOENIX 
També et pot interessar:
SÚRIA
Pancartes a Súria contra l'ERO Iberpotash
SALLENT
Iberpotash recorre contra l’última decisió judicial sobre el Cogulló
SALLENT
Tomben un recurs pel Cogulló d’Iberpotash

BAGES
L’inici del col·lector de salmorres, el 2019
SÚRIA
Unes 50 persones participen a la plantada al Tordell
SÚRIA
Súria organitza una plantada d'arbres a la riera del Tordell
Exposició del Pallasso Marcel Gros
La campanya d'autoritzacions per encendre foc al bosc ja està en marxa
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Quins animals es perden més?
Hivern 2025-2026: molt plujós i càlid en el conjunt del país
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]