Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El catedràtic José Ramon Calvo, al Dia Mundial Sense Tabac
L'acte, organitzat pel Centre de Convencions de Cardona, tindrà lloc aquest dimecres a les 7 de la tarda al saló de sessions de l'Ajuntament
José Ramón Calvo és catedràtic d'Educació per a la Salut. Foto: YouTube

CARDONA / Redacció  
30/05/2017 17:57
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
Cardona celebra el Dia Mundial Sense Tabac aquest dimecres amb un acte organitzat pel Centre de Convencions, de la Fundació Cardona Històrica, en què participarà José Ramón Calvo, catedràtic d'Educació per a la Salut de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria. Tindrà lloc a les 7 de la tarda al saló de sessions de l'Ajuntament. També hi participaran l'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, el regidor de Benestar Social, Salut i Medi ambient, Alfons Romero, i el coordinador pedagògic de la Fundació SHE, Domènec Haro.

Durant l'esdeveniment, la directora del EAP Cardona, Cloti Farràs, presentarà als guardonats pel IV Concurs Setmana Sense Fum amb fotografia i vídeo, organitzat pel CAP Cardona. L'acte també ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Cardona, la Generalitat de Catalunya, la Xarxa de Prevenció i Control del Tabaquisme de la Catalunya Central, la Fundació SHE i la Reial Acadèmia Europea de Doctors (READ).

El tabac, principal causa previsible de defunció al món
El Dia Mundial Sense Tabac, promogut per l’OMS des de 1988, aconsegueix centrar l'atenció general sobre el principal problema que representa el consum de tabac per la salut pública. Alhora, propicia actuacions concretes que es consoliden i s'integren en el conjunt d'estratègies per la prevenció i el control del tabaquisme. Any rere any, s'observa un efecte multiplicador i sinèrgic en les diferents administracions, entitats, organitzacions, col·lectius i agents socials interessats en un problema de salut tan important i que afecta tota la ciutadania.

Aquest esdeveniment anual, que se celebra el 31 de maig, pretén informar la població sobre els perills que suposa el consum de tabac, la principal causa previsible de defunció al món. La jornada també pretén fer difusió de les pràctiques comercials de les empreses tabaqueres i de les iniciatives que coordina l'Organització Mundial de la Salut per lluitar contra l'epidèmia del tabaquisme, així com donar a conèixer tot el que les persones poden fer per reivindicar el seu dret a la salut i a una vida sana.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SALUT  CARDONA INTEGRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
ACTUALITAT
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi
ACTUALITAT
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior

SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
SANITAT
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]