Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament tala onze plataners del passeig del Riu
La mort dels arbres és causada molt probablement per un vessament del col·lector de salmorres, a finals del 2015
Els treballs s'acabaran aquest divendres. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
13/07/2017 20:02
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La Unitat de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Manresa ha iniciat aquest dijous la tala dels onze plataners (Platanus X acerifolia) morts situats al lateral del parc Josep Vidal, molt propers al passeig del Riu.

Davant del perill que les branques seques dels arbres es trenquin i acabin caient, amb el conseqüent perill que això suposaria tant als vianants com als vehicles estacionats a la zona, s’ha pres la decisió de talar-los i retirar-los.

La mort dels arbres respon molt probablement a un vessament del col·lector de salmorres. L’excés de salinitat que van patir els arbres van provocar un assecament dels mateixos. L’octubre del 2015, l’Ajuntament va incoar expedient d’ordre d’execució a l’Agència Catalana de l’Aigua, titular del col·lector de salmorres, i a la UTE Manteniment Col·lector de Salmorres, gestora de la instal·lació. Tot i que inicialment les cales sobre el terreny semblaven descartar aquesta hipòtesi, el 27 de novembre de 2015 es va confirmar una fuita del col·lector de salmorres en aquella zona. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha reclamat, a través del procediment administratiu corresponent, la descontaminació dels sòls afectats i la replantació de l’arbrat afectat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MEDI AMBIENT 
També et pot interessar:
ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
ECONOMIA
La millora del medi ambient a escala mundial podria estar més a prop

MEDI AMBIENT
Canvi climàtic i la COP26
MEDI AMBIENT
Llei de Residus: Adéu al plàstic d'un sol ús
MEDI AMBIENT
Contractem energia verda al rebut de la llum
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]