Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La ciutadania s'organitza per fer nit als col·legis electorals
La mobilització ha estat provocada per l'ordre del TSJC de tancar els punts de votació, que alguns Mossos ja estan duent a terme
Unes 25 persones s'han organitzat en assemblea per programar activitats a l'escola La Renaixença durant tot el cap de setmana. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Noemí Badrenas  
29/09/2017 21:23
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
Ciutadans de Manresa s'han reunit aquest divendres a la tarda a la plaça Sant Domènec convocats pel Comitè en Defensa del Referèndum per organitzar-se i ocupar els col·legis electorals de la ciutat fins diumenge al matí. L'acció ha estat provocada per l'ordre del TSJC de tancar els col·legis, un fet que alguns cossos de Mossos d'Esquadra han dut a la pràctica des de quarts de sis de la tarda.

De fet, aquesta acció ciutadana no té lloc només a la capital del Bages, sinó que s'està repetint en moltes ciutats del país. Els grups de voluntaris s'han repartit a Sant Domènec per dirigir-se a la vintena de punts de votació que, en principi, han d'estar efectius diumenge. En total, són unes 200 persones, algunes de les quals fins i tot portaven el sac de dormir per fer nit a l'interior dels col·legis.

A l'escola Reinaxença, per exemple, uns 25 veïns han entrat i han format una assemblea en una de les aules. Entre ells hi havia Berni Sorinas, activista i membre de la PAHC, que ha explicat a aquest diari que ja feia dies que estaven en contacte amb els responsables de les escoles i instituts amb la vista posada en avui, motiu pel qual no han tingut problema per accedir al recinte. En algun dels col·legis, però, la recepció dels voluntaris no ha estat tan fàcil. A l'escola La Font, per exemple, el director ha avisat els Mossos, que s'han presentat al centre amb la intenció de desallotjar-lo, malgrat que finalment no ha estat el cas.

L'objectiu d'ocupar i fer vida als col·legis és, segons Sorinas, programar activitats durant tot el cap de setmana (partits de futbol, sessions de cinema o xerrades, entre d'altres) per garantir que els agents de seguretat no clausuren el centre. Cal recordar que els agents han rebut aquesta tarda mateix ordres del major del cos, Josep Lluís Trapero, de complir amb l'ordre judicial del TSJC però "evitant utilitzar la força".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]