Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ercros tanca l'ERO tot i l'oposició dels treballadors de Cardona
Els vots favorables de Vila-seca i Flix permeten signar un preacord que aboca els empleats bagencs o a marxar del Bages o a acceptar la indemnització mínima que estableix la llei
Imatge del runam que ara quedarà sense acabar de restaurar. Foto: C.O.

CARDONA / Carmina Oliveras  
28/11/2017 17:51
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Els treballadors d’Ercros de Cardona no han pogut convèncer els seus companys de Flix i Vila-seca i aquest dimarts a la tarda han vist com els comitès d’empresa tancaven el preacord d’un ERO que finalment afectarà un global de 105 treballadors –27 menys dels que s’havien previst inicialment– que es reparteixen entre les tres plantes. En el cas del Bages, són 34 empleats, és a dir, tota la plantilla, ja que en aquesta comarca Ercros hi cessa totalment l’activitat, deixant a mitges un runam que encara guarda tones de residu.

El delegat sindical de la planta de Cardona, José Antonio Valverde, ha explicat aquesta tarda que a darrera hora s'han pogut modificar alguns petits punts, però que el gros de l’acord no ha canviat, principalment perquè amb els vots de Flix i Vila-Seca s’obtenia ja una majoria molt àmplia.

Valverde s'ha mostrat decebut i ha apuntat que l’acord empeny els 34 treballadors i les seves famílies a marxar de Cardona, un municipi que fa anys que lluita per recuperar població. I és que si no accepten l’oferta de recol·locació, l’empresa ofereix una indemnització de mínims (20 dies per any treballat), mentre que si accepten la indemnització serà de 33 dies (amb un màxim de 2 anys) més una prima de 14.000 euros. Els empleats de Cardona sempre han mirat més cap a la veïna Iberpotash per tornar trobar feina, motiu pel qual l’oferta d’Ercros no els encaixa i els sembla massa baixa. Les recol·locacions es faran de manera individualitzada i entre les plantes possibles per als treballadors de Cardona hi ha Tortosa, Cerdanyola, Monzón (Osca), Sabiñánigo (Osca) i Aranjuez (Madrid). Valverde va dir ahir que ningú els ha assegurat encara que es puguin quedar a Catalunya.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONFLICTE ERCROS CARDONA  MEDI AMBIENT  ECONOMIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa publica les dades que reafirmen la força industrial i la vitalitat econòmica de la comarca
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
ACTUALITAT
Economia platejada o com en la gent gran està el futur

ECONOMIA
Els programadors del demà se submergeixen a les 'piscines' del 42 Barcelona
ECONOMIA
L'economia del país més feliç del món
BAGES
L’economia del Bages va caure més que la de Catalunya per la crisi de la Covid-19
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]