Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ercros tanca l'ERO tot i l'oposició dels treballadors de Cardona
Els vots favorables de Vila-seca i Flix permeten signar un preacord que aboca els empleats bagencs o a marxar del Bages o a acceptar la indemnització mínima que estableix la llei
Imatge del runam que ara quedarà sense acabar de restaurar. Foto: C.O.

CARDONA / Carmina Oliveras  
28/11/2017 17:51
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Els treballadors d’Ercros de Cardona no han pogut convèncer els seus companys de Flix i Vila-seca i aquest dimarts a la tarda han vist com els comitès d’empresa tancaven el preacord d’un ERO que finalment afectarà un global de 105 treballadors –27 menys dels que s’havien previst inicialment– que es reparteixen entre les tres plantes. En el cas del Bages, són 34 empleats, és a dir, tota la plantilla, ja que en aquesta comarca Ercros hi cessa totalment l’activitat, deixant a mitges un runam que encara guarda tones de residu.

El delegat sindical de la planta de Cardona, José Antonio Valverde, ha explicat aquesta tarda que a darrera hora s'han pogut modificar alguns petits punts, però que el gros de l’acord no ha canviat, principalment perquè amb els vots de Flix i Vila-Seca s’obtenia ja una majoria molt àmplia.

Valverde s'ha mostrat decebut i ha apuntat que l’acord empeny els 34 treballadors i les seves famílies a marxar de Cardona, un municipi que fa anys que lluita per recuperar població. I és que si no accepten l’oferta de recol·locació, l’empresa ofereix una indemnització de mínims (20 dies per any treballat), mentre que si accepten la indemnització serà de 33 dies (amb un màxim de 2 anys) més una prima de 14.000 euros. Els empleats de Cardona sempre han mirat més cap a la veïna Iberpotash per tornar trobar feina, motiu pel qual l’oferta d’Ercros no els encaixa i els sembla massa baixa. Les recol·locacions es faran de manera individualitzada i entre les plantes possibles per als treballadors de Cardona hi ha Tortosa, Cerdanyola, Monzón (Osca), Sabiñánigo (Osca) i Aranjuez (Madrid). Valverde va dir ahir que ningú els ha assegurat encara que es puguin quedar a Catalunya.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONFLICTE ERCROS CARDONA  MEDI AMBIENT  ECONOMIA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El festival de referència de l'economia solidària rural catalana aterra al Solsonès
ECONOMIA
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos

MEDI AMBIENT
L’economia verda: en què consisteix
MANRESA
Manresa publica les dades que reafirmen la força industrial i la vitalitat econòmica de la comarca
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]